سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش و تولید موز در شهرستان طارم/موز طارم در شهریور ماه به بازار عرضه می شود

برای نخستین بارکشاورزان طارمی موفق به پرورش و تولید موز شدند که این محصول در شهریور ماه وارد بازار استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،کیلومتر ها دورتر از شهرهای جنوبی کشور در شمال  استان  زنجان در شهرستان طارم این بار کشاورزان طارمی کاشت درخت موز را در دستور کارشان قرار دادند.
 
شهرستان طارم از مناطق استثنایی کشور در تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی است اکنون  کشاورزان این منطقه کشت خرما ، موز و آناناس را  برای نخستین بار در  زمین های زراعی خود آزمایش می کنند .
 
حالا این کشت به بار نشسته و  تا دوماه آینده محصول گلخانه‌ای موز طارم روانه بازار می شود.
 
مصطفی محمدی کشاورز طارمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت:با توجه به اینکه شهرستان طارم دارای آب و هوایی نزدیک به مناطق استوایی است و موز نیز از میوه‌های مناطق استوایی محسوب می‌شود برای نخستین بار اقدام به کاشت ۶۰ درختچه موز به صورت آزمایشی در گلخانه کردیم.

به گفته محمدی حالا بعد از یک سال زحمات آن‌ها به بار نشسته و در شهریور  ماه حاصل دسترنجشان روانه بازار خواهد شد.

او ادامه داد:کشاورزان این منطقه می‌توانند کاشت موز را جایگزین برخی از میوه‌های کنند که در شهرستان طارم کاشت آن‌ها به صرفه نیست.

محمدی ادامه داد:درختچه‌های موز به صورت پا جوش کشت می‌شود و با توجه به نیاز آبی متوسط از  روش قطره‌ای برای آبیاری این درختچه‌ها استفاده می‌شود.

این کشاورز طارمی اضافه کرد: خاک مورد نیاز برای کاشت موز باید حاصلخیز باشد و در کنار این میوه می‌توان آناناس نیز کاشت کرد.

انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.