سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده در قزوین

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۷۳۱ میلیارد تسهیلات اشتغال به بنگاه‌های آسیب دیده استان بر اثر شیوع کرونا اختصاص یافته است که باید تا پایان مردادماه جذب شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گروسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختصاص ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده، گفت: این تسهیلات با بازپرداخت ۲ ساله و بهره بانکی ۱۲ درصد به متقاضیان واجد شرایط در ۱۴ رسته شغلی پرداخت خواهد شد و سه ماه دوره سکون و خواب دارد.

گروسی افزود: فرصت ثبت نام برای دریافت این تسهیلات تا پایان تیرماه است و باید بانک‌ها تا پایان مردادماه برای پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

او با بیان اینکه این اعتبار و تسهیلات، شناور است، گفت: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی پرونده‌ها را به موقع بررسی و به بانک ارایه نکنند، این اعتبار از استان بر می‌گردد و استان‌های دیگر آن را جذب خواهند کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ما هیچ قصوری را نمی‌پذیریم و درخواست داریم یک تیم ویژه برای بررسی و ارسال سریع پرونده‌ها تشکیل شود.

به گفته گروسی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هیچ نقشی در تأیید و رد پرونده‌های تسهیلات ندارد، ولی در مدت کوتاه شیوع کرونا، بیش از هزار پرونده شکایت را در حوزه اشتغال مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از مدیران استان خواست، در این شرایط حاد که پول در کشور نیست نباید برای جذب این اعتبار که رقم خوبی است کوتاهی کرد.

گروسی درباره احیای واحد‌های راکد و غیرفعال استان، گفت: با توجه به سال جهش تولید باید یک برنامه کوتاه مدت در این زمینه با ارایه راهکار و نقشه راه تعیین کرد تا تکلیف دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شده و برای احیا آن‌ها سریعتر اقدام صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.