سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس راه اندازی می‌شود

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در نظر داریم یکصد جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم، گفت: در این راستا مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس نیز راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به مناسبت هفته قلم و نقش اهالی قلم در فرهنگ پایداری با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس از ۱۲ جلد کتاب تازه چاپ شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس رونمایی شد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در نظر داریم یکصد جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم، گفت: به همین منظور و در جهت ارتقاء کمی و کیفی آثار چاپی و تسریع در روند تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان راه اندازی می‌شود.

او تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به خیلی از چیز‌ها قسم خورده که یکی از ان قلم است و این نشان دهنده جایگاه قلم است که قلم و بیان ماندگارترین انتقال پیام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس انقلاب فرهنگی که به وجود آمد تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از طریق چاپ کتاب بود.

کوشکی افزود: در سال جهش تولید در حوزه فرهنگی و ادبی نیز می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم و این جهش می‌تواند تولید آثار ادبی می‌باشد که در حوزه تاریخ شفاهی نیز باید اقدامات بیشتری در استان صورت بگیرد و تمامی ادارات و سازمان‌های که در دفاع مقدس نقش داشتند تاریخ شفاهی خود را آماده کنند تا برای آیندگان روشن و مورد استفاده پژوهشگران قرار بگیرد.

او، از نویسندگان استان فارس درخواست کرد با تمام توان وارد میدان تولید آثار ادبی حوزه دفاع مقدس شوند تا عقب ماندگاری‌های گذشته در جهت ثبت و ضبط دستاورد‌های دوران دفاع مقدس جبران شود.

در این مراسم از ۱۲ عنوان کتاب چاپ شده (خروش بر طوفان،  بانوی کد خدا،  قاب و فیروزه، سکانس داستان و خاطره زلیخا بنی ایمان خاطره،  تلواسه،  یک آسمان و سیزده خورشید،  آسوس، گل پونه‌ها، آخرین سخن عشق و لاله‌های واژگون، سربند یا زهرا و یاداشت‌های یک شاهد،  به رسم ادب و نگین سلیمانی و کتیبه ژنرال  در ۳ ماه اول استان فارس در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد و از نویسندگان آن‌ها با اهداء لوح تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.