سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر هرگونه توافق‌نامه ناقص درباره سد النهضه را رد کرد

مصر اعلام کرد اصرار اتیوپی بر مواضع سرسختانه خود درباره بخش‌های فنی و قانونی در مذاکرات سد النهضه، فرصت‌های دستیابی به توافق را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت آب و منابع آبی مصر با رد هرگونه توافق‌نامه ناقص درباره سد النهضه، اعلام کرد مذاکرات میان این کشور، اتیوپی و سودان برای ششمین روز متوالی با حضور ناظران بین المللی ادامه یافت.

بنا به اعلام وزارت آب و منابع آبی مصر اصرار اتیوپی بر مواضع سرسختانه خود درباره بخش‌های فنی و قانونی، فرصت‌های دستیابی به توافق را کاهش می‌دهد، این در حالی است که برای مصر نقاط مورد اختلاف در بخش‌های فنی و حقوقی توافق‌نامه مانند ستون فقرات است.

محمد السباعی، سخنگوی وزارت آب و منابع آبی مصر نیز روز گذشته اعلام کرد اتیوپی می‌خواهد سلطه خود را بر آب‌های نیل تحمیل کند و تا زمانی که این کشور از موضع خود در موضوع سد النهضه کوتاه نیاید و بر عدم نرمش اصرار داشته باشد، هیچ توافقی درباره سد النهضه حاصل نخواهد شد.

بخشی از رود نیل از کشور اتیوپی سرچشمه می‌گیرد و بخش دیگری از آن از کشور اوگاندا سرازیر می‌شود، این دو رودخانه در سودان به یکدیگر می‌رسند و نیل بزرگ را تشکیل می‌دهند.

اکنون اتیوپی اعلام کرده که قصد دارد سد النهضه را آب‌گیری کند و این اقدام را نه ظرف ۲۱ سال بلکه در عرض ۳ سال انجام خواهد داد، این تصمیم اتیوپی موجب اعتراض مصر و سودان شده، این دو کشور که در مسیر رودخانه نیل قرار دارند تاکید کرده‌اند که آب‌گیری سد در مدت زمان ۳ سال کشورهایشان را با کمبود آب مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
آب و برقشو به نسبت جمعيت فعلي تقسيم كنن بره پي كارش ديگه و پول سد رو هم به همون نسبت همگي بدن