سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

تصفیه خانه اردبیل توسعه می یابد/ اعطای ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تصفیه خانه اردبیل

استاندار اردبیل گفت:تصفیه خانه فعلی در سال۸۳ با ظرفیت فاضلاب ۱۲۵هزار نفر طراحی شده و توسعه آن برای ۶۰۰ هزار نفر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل به همراه مدیرعامل بانک ملت کشور در جریان بازدید از سایت تصفیه خانه اردبیل گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه اردبیل با شناخت پیمانکار خود شروع شده و با تامین اعتبار از سوی بانک ملت تا سه ماه آینده پیشرفت فیزیکی قابل توجهی خواهد داشت.

او افزود: پیمانکار بعد از تجهیز کارگاه عملیات اجرایی توسعه تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر اردبیل را شروع کرده که هزینه لازم بالغ بر۱۴۰میلیارد تومان بوده و۱۱۰میلیارد تسهیلات از سوی بانک ملت طبق پیشرفت کار اعطا می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: جمعیت ساکن شهر اردبیل بیش از۶۰۰ هزار نفر است و در تصفیه خانه حاضر اردبیل فاضلاب بیش از۲۷۰ هزار نفر انتقال می‌یابد.

بهنام جو با بیان اینکه با افزایش جمعیت اردبیل این تصفیه خانه دیگر جوابگو نبود افزود: در حال حاضر این سایت با خرید تجهیزات خارجی و داخلی بصورت مدرن ساخته می‌شود و از پساب آن آب مورد نیاز بخشی از مزارع کشاورزی و شهرک صنعتی تامین می‌شود.

او گفت: سایت جدید تصفیه خانه اردبیل برای افق ۲۵ساله طراحی شده و با ظرفیت۳۰میلیون متر مکعب درسال نیاز اردبیل را بر طرف می‌کند و یکی از طرح‌های بسیار ضروری برای مرکز استان است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط انتقال این پروژه نیز می‌تواند همزمان با سایت اجرایی پروژه آغاز شود تصریح کرد: این پروژه از نیاز‌های اساسی شهر برای دولت و مجموعه عمرانی استان بوده که چندین سال بود اجرا نمی‌شد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهنام جو ادامه داد: با احداث و توسعه این تصفیه خانه از میزان مخاطرات زیست محیطی شهر و حاشیه آن کاسته می‌شود.

اعطای ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تصفیه خانه اردبیل

بیگدلی، مدیر عامل بانک ملت، نیز از موافقت اصولی تسهیلات لازم برای این پروژه خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل ماده ۵۶ در سال جهش تولید اعطا می‌شود و در صورت تکمیل اسناد و مدارک به تناسب پیشرفت کار مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به حساب پیمانکار واریز می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ مشکلی از سوی بانک ملت جهت اعطای این تسهیلات وجود ندارد افزود: امیدواریم با همکاری و تلاش همدیگر در سال جهش تولید این پروژه نیز جهش مناسبی برای حل مشکلات زیست محیطی شهر اردبیل داشته باشد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.