سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت جدی بر اعمال محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی و مسئول هیات نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نظارت در سطح شهرستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موج دوم شیوع ویروس کرونا تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادی مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی و مسئول هیات نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به مصوبات بیست و هشتمین جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا در هشتم تیرماه و تاکید استاندار بر رعایت پروتکل‌ها به دلیل بازگشت شرایط قرمز و پر خطر ناشی از گسترش و شیوع کرونا در استان نظارت در سطح شهرستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید شود.

او افزود: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مسئولیت فرمانداران در همه شهرستان‌ها الزامی است و مهمترین خواسته از مردم استفاده از ماسک است.

مرادی ادامه داد:بر اساس این مصوبات باید ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان فعال و با تشکیل جلسات منظم و رصد وضعیت شهرستان، وظایف محوله با جدیت پیگیری و بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با تمرکز بر استفاده همگانی از ماسک در مراکز پر خطر نظارت شود.

او گفت:همچنین تلاش برای اعلام هشدار، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی مردم با روش‌های مختلف و ممکن مورد تا کید است.

مرادی بیان کرد: در شهرستان‌ها باید نظارت جدی بر اعمال محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در ادارات دولتی، بانک ها، تالارها، مراسم عزا و عروسی بویژه در مناطق روستایی، بازار و فروشگاه‌های بزرگ، پاساژها، سالن‌های ورزشی، دفاتر عقد و ازدواج، آرامستان ها، بازارچه‌های مرزی در شهرستان‌های مرزی، مطب‌ها و کلینیک‌ها، حمل و نقل عمومی (بویژه تاکسیرانی و اتوبوس‌های بین شهری) وجود داشته باشد.

او افزود: در این‌راستا نظارت بر اجرای پروتکل بهداشتی در شهرستان‌ها بر عهده شبکه‌های بهداشت و درمان بوده و نظارت بر عملکرد ادارات بر عهده فرمانداران است.

مرادی گفت:هرگونه بی توجهی و رفتار عامدانه منجر به شیوع و توسعه بیماری در حکم اقدام علیه سلامت عمومی جامعه محسوب شده و افراد خاطی و بی مبالات به دستگاه قضایی معرفی شوند.

او افزود: بی توجهی و تخلفات احتمالی ادارات، بانک‌ها گزارش داده خواهد شد تا توسط مدیریت استان مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گفته این مسئول مهمترین اقدام در رابطه با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.