سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین وضعیت باغ بودن چند پلاک ثبتی در شورای شهر

اعضای شورای شهر وضعیت باغ بودن چند پلاک ثبتی را بررسی و برای آن تعیین تکلیف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی وضعیت پلاک ثبتی باغات را مورد بررسی قرار دادند.

در جریان این بررسی محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی در تشریح اولین پرونده گفت: این پلاک ثبتی 513 متر مربع مساحت دارد که در منطقه یک و در میدان نوبنیاد قرار گرفته و کاربری قدیم آن مسکونی بوده است.

او با اشاره به اینکه سطح اشغال این بنا 44 درصد از سند است گفت: فعلا 11 اصله درخت در این زمین است که نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر باغ نبودن است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رأی موافق خود نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن را تأیید کردند.

در ادامه سالاری به پرونده دیگر مربوط به منطقه 2 پرداخت و گفت: این مورد یک زمین 3000 متر مربعی واقع در میدان کاج سعادت آباد است که سه پلاک ثبتی را شامل می‌شود و در سند آن عنوان شده که شش دانگ زمین است.

سالاری با تاکید بر اینکه در این سه پلاک ثبتی حد نصاب درختانی که باید داشته باشند 173 اصله است اظهار کرد: با توجه به عکس‌های هوایی نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن است.

در نهایت باغ بودن این ملک هم با رأی موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید.

سالاری سپس به قطعه زمینی در خیابان فرشته پرداخت که بیش از هزار متر مربع است.

او افزود: کاربری قدیم این زمین مسکونی اعلام شده است، و یک بار کمیسیون ماده هفت این ملک را باغ اعلام کرده بود اما مالک رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال رأی کمیسیون ماده هفت را دریافت کرده است.

او با تاکید بر اینکه حد نصاب درختان باید 63 اصله می‌بود که در حال حاضر وضعیت آن 31 اصله است گفت: با توجه به این که حد نصاب درختان را ندارد و در سند نیز یک قطعه زمین عنوان شده به نظرمان این ملک باغ نیست اما باید در متن رأی به حفظ درختان موجود و عدم جابجایی تاکید کنیم.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت به باغ نبودن این ملک هم رأی مثبت دادند.

سپس سالاری به وضعیت پلاک ثبتی متعلق به زمینی در میدان یاسر پرداخت که در سند آن شش دانگ زمین مزروعی قید شده که کاربری قدیم آن مسکونی بوده است.

او با تاکید بر اینکه نظر کیمسیون ماده هفت مبنی بر باغ بودن این ملک است اظهار کرد: حد نصاب درختان 82 اصله است اما در حال حاضر 60 اصله درخت دارد و کمیسیون شهرسازی معتقد است با این که حد نصاب درختان را ندارد اما از آن جای که محیط بن درختان بالا است این ملک باغ تشخیص داده شده است.

اعضای شورای شهر در نهایت به باغ بودن این ملک هم رای مثبت دادند.

سالاری سپس به پرونده ملک 1300 متری در خیابان فرحزادی منطقه 2 پرداخت که در سند آن شش دانگ مزروعی قید شده است.

او اظهار کرد: نظر کمیسیون ماده هفت این ملک را باغ تشخیص داده بود اما دیوان عدالت آن را ابطال کرده و کمیسیون شهرسازی با توجه به این که بنای زیادی در ملک وجود دارد و همچنین تصاویر هوایی اعلام می‌کند، ضمن این که سند مزروعی اعلام شده؛ اما باغ نیست.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این ملک را هم به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.