سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب کلاهبرداری در زمان ثبت نام کتب درسی باشید

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از شهروندان خواست برای ثبت نام اینترنتی کتب درسی حتما به آدرس وب سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتای استان کرمان در گفت و گو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به اینکه ثبت نام و دریافت کتب درسی دانش آموزان به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، برخی از افراد به دنبال سو استفاده از این موقعیت هستند.

او افزود: سودجویان با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی با هدایت افراد به سایت های نامعتبر و جعلی، افراد را ترغیب به ثبت نام برای دریافت کتاب‌های درسی می‌کنند.

او تصریح کرد: پس از ورود افراد برای پرداخت هزینه کتب درسی به این سایت ها، ثبت نام کنندگان به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و از این طریق، زمینه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها و به تبع آن کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: از این رو به والدین توصیه می‌کنیم که برای ثبت نام اینترنتی کتب درسی فرزندان خود به تبلیغات فضای مجازی اعتماد نکنند و حتما به آدرس وب سایت ارایه شده از سوی آموزش و پرورش مراجعه و به اطلاعیه‌های صادر شده از سوی آن مرجع توجه کنند.

او گفت: افراد برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند، در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

رییس پلیس فتای استان کرمان بیان داشت: از عموم شهروندان می‌خواهیم هر گونه تبلیغ و معرفی در خصوص سایت‌های ثبت نام کتب درسی غیرمعتبر را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolic.ir گزارش کنند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.