بسته خبر‌های انتظامی؛

از دپوی گازوییل قاچاق در گلخانه تااجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی

بابسته خبر‌های انتظامی کرمان امروز ۲۰خرداد ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دربسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۰خرداد می‌خوانیم.

گول تبلیغات اغواکننده فضای مجازی را نخورید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در زمان خرید اینترنتی تحت هیچ شرایطی گول تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورده و قبل از رویت کالا از پرداخت هر گونه وجهی خودداری کنید.

سرهنگ امین یادگار نژادافزود: در پی شکایت خانمی به این پلیس و اعلام اینکه مدتی پیش در فضای مجازی با شخصی که اقدام به فروش پوشاک می‌کرد آشنا شده و از آن طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که پرونده با موضوع کلاهبرداری مالی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود:شاکی اظهار کرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغی روبه رو شده که در زمینه فروش پوشاک فعالیت می‌کرد، پس جهت خرید لباس مورد نظر با صاحب آگهی تماس و به منظور خرید، مبلغ مورد نظر را به حساب فروشنده واریز که پس از دریافت مبلغ، هیچ کالایی را دریافت نکرده ام.

یادگارنژاد بیان کرد: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و در بازجویی‌های به عمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.

او با اشاره به اینکه یکی از مواردی که امروزه به وفور دیده می‌شود خرید اینترنتی بوده و به تبع آن کلاهبرداری از آن رو به رشد است از شهروندان خواست: از سایت‌ها و فروشگاه‌های مجاز اقدام به خرید کرده، زیرا افراد سودجو با سوء استفاده از حسن اعتماد هم وطنان اقدام به تبلیغ و فروش کالا‌های مختلف در فضای مجازی می‌کنند که در اصل، باعث ایجاد خسارت‌های مالی بسیاری می‌شوند.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: با توجه به افزایش پرونده‌های متشکله در این زمینه و با تحقیقات گسترده پلیس فتا تا کنون عاملان همه پرونده‌های متشکله را در این زمینه دستگیر و به دست قانون سپرده است، لذا می‌طلبد که هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته تا در دام چنین افرادی قرار نگیرند.

او در پایان افزود:از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

توقیف ۲۵۵ موتورسیکلت و خودرو متخلف در راور

فرمانده انتظامی شهرستان راور از توقیف ۱۸۴ دستگاه موتورسیکلت و ۷۱ خودروی متخلف از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا سوری افزود: از آغاز فروردین ماه سال‌جاری تاکنون طرح‌های مختلف ترافیکی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و انتظام بخشی در سطح شهرستان اجرا شده است.

او افزود: در این مدت ۱۸۴ دستگاه موتورسیکلت و ۷۱ خودرو متخلف به سبب داشتن دستور قضائی، عدم ارائه گواهینامه یا مدارک، آلودگی صوتی، انجام حرکات خطرناک و نمایشی و عدم استفاده موتورسواران از کلاه‌ایمنی توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان راور در پایان با اشاره به اینکه مجوع ۲۵۵ دستگاه توقیف و روانه پارکینگ شده اند گفت:رانندگان به منظور حفظ جان خود در طول رانندگی، ضمن رعایت قوانین و مقررات از انجام تخلفات رانندگی خودداری کنند تاشاهد حوادث ناگوار نباشیم.

راه اندازی پلیس فتا در شهرستان "نرماشیر"

با حضور فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان "نرماشیر" واحد پلیس فتا در این شهرستان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: با راه اندازی پلیس فتا در شهرستان‌های استان ضمن گسترش چتر خدماتی پلیس فتا، دسترسی مردم به این پلیس تخصصی آسان‌تر شده و ضمن رسیدگی و برخورد با جرایم سایبری می‌بایست اقدامات پیشگیرانه و آموزشی خود را در سطح شهرستان نیز گسترش و سطح سواد رسانه‌ای مردم را افزایش دهیم تا فرهنگ سازی لازم انجام شود.

گلخانه پوششی برای سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق دپو شده در یک گلخانه و دستگیری یک متهم در عملیات ماموران انتظامی بخش ماهان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران ماموران انتظامی بخش ماهان با انجام کار اطلاعاتی از دپوی یک محموله سنگین گازوئیل در یکی از گلخانه‌های این بخش مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران ضمن هماهنگی قضایی و طی یک عملیات ضربتی در بازرسی از مکان مورد نظر، از ۲ تانکر که به صورت حرفه‌ای در داخل زمین جاساز شده بودند، ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی در کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: اجرای طرح تشدید انضباط بخشی ترافیکی از روز سه شنبه در کرمان و شهر‌های بزرگ استان اجرا خواهد شد.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: اجرای طرح تشدید انضباط بخشی ترافیکی پلیس راهور استان با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود از سه شنبه هفته جاری آغاز و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

او پوشش کامل نقاط حادثه خیز را از اقدامات پلیس در این طرح برشمرد و افزود: کلیه نقاط حادثه خیز در سطح معابر شهری در استان شناسایی و تحت پوشش ترافیکی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ نجفی از اجرای طرح‌های انضباط بخشی ترافیکی شهر کرمان و شهر‌های بزرگ استان سخن به میان آورد و گفت: یکی از اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جاری افزایش انضباط ترافیکی است و این طرح در شهر‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان اجرا می‌شود.

کشف ۱۶۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه  با اشرار

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر استان کرمان از کشف ۱۶۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت" با قاچاقچیان موادمخدر خبر داد.

سرهنگ"عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت" با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله موادمخدر در سطح این حوزه با خبر شدند.

او بیان داشت: در همین راستا مأموران این یگان حین گشت زنی هدفمند در معابر کوهستانی و صعب العبور محدوده بخش "زهکلوت" به استان سیستان و بلوچستان به یک دستگاه خودروی پژو و یک وانت نیسان مشکوک شده و به آن‌ها دستور ایست دادند، اما با فرار هر ۲ خودرو روبه رو شدند.

سرهنگ روانبخش با اشاره به تعقیب و مراقبت خودرو‌های فراری توسط ماموران افزود: سرنشینان این ۲ خودرو در مواجهه با تعقیب و مراقبت پلیس به سمت ماموران تیراندازی کردند و در نهایت پس از روبه رو شدن با برتری آتش پلیس با برجای گذاشتن وانت نیسان و با استفاده از پوشش گیاهی منطقه از دید ماموران خارج شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر تصریح کرد: در بازرسی از وانت نیسان ۱۶۰ کیلوگرم تریاک کشف شد که تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان فراری این عملیات ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.