سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگردانی مردم تا کی؟

نیاز اورژانسی پزشکی قانونی نهبندان به ساختمان دائمی/علوم پزشکی وخیرین پای کار بیایند

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از مسئولان و خیران خواست برای ساخت ساختمان پزشکی قانونی در نهبندان، این اداره کل را یاری کنند.

جعفرزاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: فرمانداری نهبندان یک ساختمان به صورت امانی در اختیار پزشکی قانونی قرار داده است تا معاینه اجساد در آنجا انجام گیرد.

او با بیان اینکه، مشکل عمده در نهبندان نبود سالن تشریح، و معاینه در شرایط غیر استاندارد است، گفت: اجسادی که شرایط لازم برای بررسی آن‌ها در شهرستان وجود نداشت به مرکز استان منتقل میشدند.

جعفرزاده افزود: نبود پزشک تمام وقت هم نارضایتی نهبندانی‌ها را بدنبال داشته است و متقاضی پزشک تمام وقت برای این مجموعه شدند، که از طریق سهمیه تعهد خدمت، یک نفر را استخدام کردیم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: چارت استخدامی برای تمامی شهرستان‌های استان داریم و نیاز است تا خیرین پای کار بیایند و فضای فیزیکی مهیا شود تا بتوانیم از ظرفیت خالی مانده در استان استفاده است و مردم از سرگردانی دربیایند.


  • بیشتر بخوانید

نرسیدن دست پزشک قانونی به پزشک این بار با کرونا


او ادامه داد: پس از بررسی، فضایی در کنار بیمارستان شهید آتشدست نهبندان برای ساختمان پزشکی قانونی در نظر گرفته شد که هم می‌تواند به دانشگاه علوم پزشکی و هم بیمارستان کمک زیادی کند.

جعفرزاده افزود: اگر دانشگاه به ما مجوز بدهد، کار ساخت را شروع می‌کنیم و میتوانیم ساختمان را به صورت سوله مدیریت بحران طراحی کنیم و قسمتی از سوله برای معاینه تخصصی اجساد تجهیز شود.

پزشکی قانونی در کل کشور کمتر از ۱۰ نفر سهمیه امریه سرباز دارد که در سال جاری ۲ سهمیه به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

او با بیان اینکه شیوع کرونا و کمبود سرباز باعث شده تا پزشک آموزش دیده برای پزشکی قانونی فردوس نتواند پس از پایان دوره آموزشی به محل استخدم اش برگردد بیان کرد: این مشکل در آبان ماه نیز برای نهبندان هم وجود خواهد داشت.

جعفرزاده افزود: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: نیروی مرد برای ما مفیدتر از نیروی زن درشهرستان هاست و مشکل خدمت سربازی برای اکثر نیرو‌های ما وجود خواهد داشت که از نیروی انتظامی خواستار رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.