شیوع کرونا باعث شده تا پزشک آموزش دیده برای پزشکی قانونی فردوس نتواند در محل خدمتش فعالیت کند.

جعفر زاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: متاسفانه اغلب پزشکان از قبول مسئولیت در پزشکی قانونی به لحاظ سختی و حساسیت کار خودداری می‌کنند که این موضوع کارما را نیز با مشکل مواجه کرده است.

او با بیان اینکه حضور پزشک پاره وقت در اداره پزشکی قانونی شهرستان فردوس باعث گلایه مردم این شهرستان شده بود بیان کرد : پس از بررسی مشکل، در آبان ماه ۹۸ پزشک تمام وقت در فردوس مستقر کردیم.

جعفرزاده گفت: از دانشجویان سال آخر پزشکی یک پزشک بومی، در پزشکی قانونی فردوس استخدام کردیم و قرار بود پس از گذراندن دوران ۲ ماهه آموزشی به صورت امریه در فردوس مشغول بکار شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: شیوع کرونا و کمبود سرباز باعث شده تا با وجود نامه نگاری‌های انجام شده و اتمام دوران آموزشی این پزشک، نیروی انتظامی مایل به انتقال پزشک به محل استخدامیش نباشد.


بیشتر بخوانید



او ادامه داد: ما انتظار داریم پزشکی که آموزش دیده و در فردوس ساکن است و نامه نگاری اداری برای امریه وی در پزشکی قانونی فردوس انجام شده است، به فردوس منتقل شود.

جعفرزاده بیان کرد: در صورت کمبود نیرو در نیروی انتظامی، حاضریم در زمان‌های غیراداری هم این پزشک وظیفه خود را در محل کارش انجام دهد و در ساعات اداری در خدمت نیروی انتظامی باشد.


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار کرد: در صورتی که پزشک قانونی نیز بصورت دائم مشغول بکار شود می‌تواند یک یا دو شهرهمجوار دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهد.

او همچنین گفت: در اردیبهشت ماه امسال هم زمینی برای ساخت پزشکی قانونی در این شهرستان خریداری کردیم که در صورت صدور مجوز از سوی شهرداری، استارت کار را خواهیم زد.

جعفرزاده گفت: تفاهم نامه‌ای بین خیرین، شورای شهر فرمانداری و پزشکی‌قانونی منعقد شد که بر اساس آن بخشی از هزینه‌های ساخت بر عهده این ارگان‌ها، و تجهیز سالن تشریح و وسایل تخصصی معاینات بر عهده پزشکی قانونی کشور قرار داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.