او با بیان اینکه برخی از پیشرفتها که در صنعت اتفاق افتاده مدیون دانشگاهها و نخبگان است، افزود: دانشگاهها و نخبگان از هر گونه همکاری با خودروسازان و قطعه سازان استقبال میکنند و مراکز علمی به دنبال فرصت هستند تا سطح همکاریها افزایش پیدا کند.
رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاهها در بنیاد ملی نخبگان گفت: دانشگاهها ایدههای مناسب و اقتصادی در طراحی خودرو، ساخت قطعات و سایر الزامات توسعهای صنعت خودرو دارند، که امیدوارند در شرایطی که اخیرا به خودروسازان تکلیف شده، بتوانند به شرکتهای خودروسازی ارایه دهند و همکاری مشترک داشته باشند.
بیشتر بخوانید
او بیان کرد: نخبگان آماده همکاری و ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند و چنین امری را هم در سایر صنایع به سرانجام رساندند، لذا با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی خیلی راحتتر میتوان مشکلات به وجود آمده از تحریمها را بی اثر کرد.
سهراب پور با بیان اینکه همکاری با دانشگاهها میتواند خودروسازان را از واردات قطعات حساس خودرو بی نیاز کند، افزود: اگر صنعت خودرو میخواهد از ایدهها و خلاقیت نخبگان و جامعه دانشگاهی بهره ببرد باید به سرعت به سمت تعریف پروژههای مشخص و عملیاتی حرکت کنیم.
او گفت: همه به این موضوع باور و اعتقاد دارند که همکاری بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود ولی در عمل چنین اتفاقی نمیافتد، اما به نظر میرسد به جهت تحریمهای صورت گرفته بتوان سطح همکاریها را افزایش داد.
رئیس اسبق دانشگاه شریف افزود: به دلایل مختلف صنعت خودرو کشور نتوانسته است همپای پیشرفتهای جهانی در این حوزه حرکت کند. برای جبران گذشته، بهترین راهکار این است که خودروسازان از جامعه دانشگاهی و نخبگان بهره بیشتری ببرند. ما دانشگاههای متعددی داریم که در حوزه خودرو پروژههای خوبی تعریف کردند، با بهره گیری از تجربه و دانش آنها میتوان به نتایج خوبی دست یافت.
رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاهها در بنیاد ملی نخبگان گفت: تنها خواسته ما این است که خودروسازان هم مانند جامعه دانشگاهی علاقهمند به همکاری مشترک شوند، برای موفقیت در این حوزه باید مذاکرات جدی صورت گیرد.
انتهای پیام/