سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کابینه جدید امارات با تغییراتی برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از کرونا

نخست‌وزیر امارات اعلام کرد به منظور رسیدگی بیشتر به اقتصاد این کشور به دلیل بحران ناشی از کرونا برخی از وزارتخانه‌ها در یکدیگر ادغام شدند و کابینه این کشور تغییراتی را شاهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات اعلام کرد با ادغام از برخی وزارتخانه‌ها در یکدیگر در کابینه جدید امارات پست‌های جدید وزارتی در این کابینه ایجاد شده و تغییر برخی اختیارات و مسئولیت‌های اعضای آن بوجود آمده است که در این تغییرات ۱۰ وزیر به مدیریت اقتصاد این کشور به دلیل تبعات ناشی از بحران همه‌گیری ویروس کرونا رسیدگی بیشتری به عمل می‌آورند.

حاکم دبی در پیامی توییتری اعلام کرد: «دولت جدید یک سال فرصت دارد تا اولویت‌های جدید را محقق کند. تغییر‌های مستمر و بی‌وقفه، شعار مرحله آتی خواهد بود تا به برترین نمونه یک دولت مطابق با عصر جدید دست یابیم به گونه‌ای که خواسته‌های مردم امارات را در مرحله پیش رو محقق کند.»

بن راشد افزود: «۵۰ درصد از مراکز خدمات رسانی دولتی منحل و به سکو‌های دیجیتال تبدیل شدند و حدود ۵۰ درصد از کمیته‌های دولت هم در یکدیگر ادغام یا به وزارتخانه‌ها ملحق شدند.»

محمد بن راشد تاکید کرد: «هدف از این تغییرات، تشکیل دولتی است که در تصمیم‌گیری‌ها سریعتر و بیشتر با تحولات روز مطابق باشد و در استفاده از فرصت‌ها و در برخورد با مرحله جدید در تاریخ ما بهتر است؛ دولتی انعطاف‌پذیر و چابک که هدفش تثبیت دستاورد‌های کشور است.»

بر اساس این تغییرات، وزارت صنعت و فناوری پیشرفته به رهبری سلطان الجابر تاسیس شد و وزارتخانه‌های انرژی و زیرساخت در یکدیگر ادغام شده و سهیل المزروعی وزیر آن شد؛ همچنین سمت وزیر مشاور اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی و برنامه‌های کار از راه دور هم ایجاد شده است.

وزارت اقتصاد امارات هم سه وزیر خواهد داشت؛ عبدالله المری، وزیر جدید اقتصاد و احمد بالهول و ثانی الزیوی وزیران مشاور برای عبدالله المری شدند.

اداره کل حقوق بازنشستگی و تامین اجتماعی امارات نیز در وزارت توسعه اجتماع ادغام شد و در این وزارتخانه بخشی را برای ارائه خدمات جدید به بازنشستگان و ایجاد صندوق تامین اجتماعی ملی برای مدیریت صندوق‌های تامین اجتماعی تشکیل داد.

شورای ملی رسانه‌ها و بنیاد جوانان امارات با وزارت فرهنگ به عنوان وزارت فرهنگ و جوانان امارات ادغام شدند؛ در این حوزه نیز شما المزروعی، وزیر مشاور جوانان و نوره الکعبی، وزیر فرهنگ و جوانان هستند؛ مدیریت خبرگزاری امارات نیز به زیرمجموعه امور ریاست امارات واگذار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.