دو شرکت اسرائیلی در چارچوب مقابله با ویروس کرونا، با شرکتی اماراتی پیمان همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، دو شرکت اسرائیلی روز گذشته در راستای توسعه فناوری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» با شرکتی اماراتی پیمان همکاری به امضا رساندند.

طبق اعلام رادیو اسرائیل و نیز خبرگزاری رسمی امارات (وام)، دو شرکت اسرائیلی که این پیمان همکاری را به امضا رساندند، شرکت «سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» هستند که با شرکت موسوم به «گروه ۴۲» (G۴۲) این پیمان همکاری را به امضا رساندند.

این دو شرکت، از زیر مجموعه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند که تجهیزات، موشک‌ها و سامانه‌های جنگی این وزارتخانه را تأمین می‌کند.

همچنین بر حسب آنچه در خبرگزاری رسمی امارات آمده: گروه ۴۲ که در ابوظبی مستقر است و در زمینه هوش مصنوعی و رایانش ابری فعالیت دارد، دو یادداشت تفاهم با شرکت سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل و صنایع هوافضای اسرائیل که هر دو از شرکت‌های فناوری اسرائیلی به حساب می‌آیند، در زمینه همکاری در زمینه توسعه و پژوهش و نیز ایجاد راه حل‌هایی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ به امضا رساند.

طبق اعلام این خبرگزاری امضای این دو یادداشت تفاهم، از طریق فناوری ویدئوکنفرانس و با مشارکت مسئولان سه شرکت به انجام رسید که در طی آن، افق‌های مبادله فناوری به منظور ایجاد تحول در زمینه پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است امارات متحده عربی در تاریخ ۲۶ ژوئن از راه اندازی پروژه‌های مشترکی با اسرائیل در زمینه پزشکی و مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود. در همان روز رسانه‌های عبری زبان فاش کردند امارات متحده عربی یکصد هزار کیت تست کرونا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

هر چند امارات و اسرائیل روابط دیپلماتیکی با همدیگر ندارند؛ اما امارات تلاش دارد تا با سرمایه گذاری در زمینه طرح‌های مقابله با کرونا، عادی سازی روابط با اسرائیل را سرعت ببخشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار