سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال۵۱ درصد روستا‌های تربت جام به شبکه آبرسانی

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۴۷ روستای نیازمند به آب تانکری در این شهرستان، ۲۴ روستا معادل ۵۱ درصد به شبکه آبرسانی متصل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام،‌ تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی چالش‌های آب مناطق شهری و روستایی تربت جام که با حضور فرماندار در امور آب و فاضلاب این شهرستان تشکیل شد با اشاره به اتصال۵۱ درصد روستا‌های تربت جام به شبکه آبرسانی، گفت: مشکل آب شرب ۲۳ روستای باقی مانده با همراهی و همکاری ادارات شهرستان باید رفع شود.

او ضمن تاکید بر مهار روان‌آب‌ها، افزود: سالانه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب روان‌آب از منطقه خارج و وارد افغانستان می‌شود، در حالی‌که با ایجاد آب‌بند می‌توان از خروج این میزان آب جلوگیری کرد.  

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی دشت تربت جام را از لحاظ منابع آبی منطقه بحرانی دانست و ادامه داد: اکثر روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند از نظر مالی توان مشارکت در اجرای پروژه‌های آبرسانی را ندارند که باید از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ستاد بحران استفاده شود.

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت: امسال ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته که بیشترین درصد در بخش آبرسانی هزینه می‌شود.

او با بیان اینکه  تربت جام با کمبود آب شرب مواجه است، افزود: ارتفاع آب در مخازن باید به ۲ متر برسد تا از فشار مناسب برای توزیع در شبکه برخوردار شود.
 
فرماندار تربت جام ادامه داد: در چند روز اخیر ارتفاع آب در مخازن به ۲۵ سانتی‌متر رسیده بود که با تلاش و مدیریت مسئولان آب و فاضلاب قطعی آب در مناطق شهری نداشیتم، البته کم آبی در برخی مناطق وجود دارد.

حمیدی با اشاره به سرقت ترانس برق در شهرستان بیان کرد: در یک ماه گذشته دو دستگاه ترانس برق شبکه آبرسانی سرقت شد که با پیگیری آبفا و همکاری شرکت برق روند توزیع آب در کمترین زمان ممکن از سرگرفته شد.

محسن عبداللهی مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام هم وضعیت شبکه آبرسانی شهری و روستایی را تشریح کرد و گفت: نماینده مجلس و فرماندار شهرستان در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع کمبود و مشکل آب شرب منطقه پیگیر باشند.

او افزود: با توجه به شرایط اقتصادی باید از ظرفیت خیرین برای آب‌رسانی به روستا‌ها استفاده کنیم که در همین رابطه تعدادی از خیرین قول همکاری داده‌اند.
 
انتهای پیام//س. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.