سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رعایت الگوی کشت، کشاورزان زنجانی آب پایداری برای سال‌های بعد خواهند داشت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان،گفت:با رعایت بهره وری و الگوی کشت، کشاورزان استان آب پایداری برای سال‌های بعد خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان،  با اشاره به اینکه سد تالوار در سال ۹۲ آبگیری شده است گفت: برای اتمام کار‌های باقی مانده این پروژه مهم حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص ۵۰ درصد این اعتبار نیز، این شرکت می‌تواند برای اواخر امسال یا اوایل سال آینده، این طرح را به اتمام برساند.

او با تاکید به هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق و تقارن آن با بحث ویروس کرونا، گفت: مصرف حدود ۲۰ ثانیه‌ای هر فرد برای شستشوی دست‌ها برای زدودن این ویروس، می‌تواند آب چند ساله را از منابع آب زیرزمینی بیرون بکشد و در این میان از هم استانی‌ها انتظار داریم در این ایام، در خلال این شستشو آب را بسته و پس از اتمام این روند، دست‌ها را بشویند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، تصریح کرد:کشاورزان و بهره برداران باید به نتیجه برسند که این آب متعلق به خودشان است و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کم آب بر در مزارع ضمن افزایش بهره وری، برای دراز مدت آب پایداری را برای استان محقق نمایند.

افشاری با اشاره به وضعیت آب سد‌های استان، اظهار داشت: ۷۵ درصدسد تهم پر است و سدگلابر امسال آورد خوبی داشته و حدود ۷۲ درصد حجم آن پر شده و سد کینه ورس نیز، چون بهره برداری آن برای آب شرب تازه شروع شده، در آستانه سرریز شدن می‌باشد.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان، به سد تالوار نیز اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد این سد پر است و نسبت به سال قبل که ۲۷ درصد بود حدود ۲ درصد کاهش را نشان می دهد.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.