سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انبار احتکار ۱۰ میلیاردی در مرودشت لو رفت/کشف ۵۰ فقره چک پول جعلی/دستبند قانون بر دستان قاتل فراری

مهم‌ترین حوادث امروز ۹ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۹ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انبار احتکار ۱۰ میلیاردی در مرودشت لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان "مرودشت" موفق شدند در بازرسی از یک انبار، ۱۰ میلیارد ریال کالای احتکار کشف کنند.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار لوازم یدکی در یک انبار در شهرک "زارعی" مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان مرودشت موفق شدند در بازرسی از این انبار، مقادیر زیادی لوازم و قطعات خودرو احتکار شامل یک هزار و ۲۰۰ بسته انواع مهره، ۱۵۰ حلب ۱۷ کیلویی انواع پیچ، ۹۵۰ حلقه رینگ، ۲۱۷ عدد درب خودرو، ۵۸۴ عدد گلگیر، ۷۷ عدد اتاق خودرو و ۱۰۵ عدد سینی قاب رادیاتور کشف کنند، گفت: انبار مورد نظر پلمپ شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، گفت: ارزش اموال مکشوفه احتکار طبق نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف انبار کالای ۳ میلیاردی قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقدار زیادی کالای قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۳۳ هزار و ۴۲۲ عدد لوازم خانگی از نوع فلاکس، ظرف آشپزخانه و ... کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بسته شدن پرونده سارقان با کشف ۳۰ فقره سرقت و یک میلیارد اموال مسروقه

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری باند ۴ نفره سارقان حرفه‌ای با ۳۰ فقره سرقت اماکن و مغازه و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی افزایش سرقت‌های مغازه و اماکن خصوصی در برخی از مناطق شهر شیراز، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند ۴ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۳۰ فقره سرقت مغازه و اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: تا کنون تعدادی از شکات شناسایی و اموال مسروقه تحویل آنان شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل موتور جوش، قطعات خودرو، دوربین نقشه برداری، برنج، حبوبات، پیکور و فرش کشف شده است، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

او بیان کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

دستبند قانون بر دستان قاتل فراری در داراب

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی که هفته گذشته با طناب شخصی را به قتل رسانده بود در شهرستان "داراب" دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: هفته گذشته فردی به هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان "داراب" توسط شخصی به قتل می‌رسد و سپس قاتل متواری می‌شود که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: با توجه به اهمیت کشف جرایم خشن، یک تیم از ماموران مجرب شهرستان داراب با اقدامات فنی، اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند با به دست آوردن سرنخ‌های جدید، قاتل را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران موفق شدند قاتل فراری را پس از هفته در آن شهرستان دستگیر کنند، گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که به دلیل اختلاف، مقتول را با طناب خفه و به قتل رساندم.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه قاتل فراری تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: پلیس با رصد دقیق در سطح استان، از هرگونه ناامنی و مشکلات اجتماعی جلوگیری و با افراد مجرم، شرور و مخلان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد قاطع می‌کند.

افزایش ۴۰ در صدی کشفیات سرقت در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات سرقت در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی این شهرستان و انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین اجرای طرح‌های عملیاتی، میزان کشف سرقت‌ها در ۳ ماهه اول سالجاری، ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او با اشاره به دستگیری ۱۵۰ سارق در سال جاری، افزود: در ۳ ماهه اول تعداد ۳۸ فقره سرقت لوازم خودرو، ۳۶ فقره اماکن خصوصی، ۲۷ دستگاه موتورسیکلت، ۱۷ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۴ فقره مغازه، ۳ دستگاه خودرو و ۴۲ فقره سایر سرقت‌ها کشف شده است.

سرهنگ رستمی به ضرورت مشارکت جدی و همه جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: برخورد با هنجارشکنان و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، گزارش آن را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف سیگار قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۰۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی "هورمود عباسی" این شهرستان در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰۱ هزار نخ سیگارخارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا از اولویت این فرماندهی است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش و قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۵۰ فقره چک پول جعلی در ممسنی کشف شد

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در بازرسی از یک سواری وانت پیکان، ۵۰ فقره چک پول جعلی ۵۰۰ هزار ریالی در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در محور "قائمیه به ممسنی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه وانت پیکان مظنون و آن را توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی به عمل آمده از راننده خودرو، تعداد ۵۰ قطعه چک پول جعلی ۵۰۰ هزار ریالی به مبلغ ۲۵۰ ملیون ریال کشف شد.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه متهم به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: از شهروندان خصوصاً کسبه و بازاریان خواست در معاملات خود حتما از تجهیزات و دستگاه‌های شناسایی چک پول استفاده کنند.

عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی اجرای دستور مقام قضائی مبنی بر شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با انجام یکسری اقدامات فنی و به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی، عامل انتشار تصاویر خصوصی را شناسایی و او را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم ابتدا موضوع را انکار، ولی به محض مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به عمل مجرمانه خود اعتراف کرد، گفت: متهم به دادسرا معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت به شهروندان هشدا رداد: گوشی موبایل و فضای مجازی محل امنی برای نگهداری تصاویر خانوادگی نیست و شیادان و فرصت طلبان به دنبال اخاذی از طریق انتشار تصاویر خانوادگی هستند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.