سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیرو‌های منابع طبیعی مرز وبوم نمی‌شناسند

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت : در عملیات اطفای حریق در جنگل‌ها نیرو‌های منابع طبیعی مرز وبوم نمی‌شناسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  انشااله کولانی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه با حضور در حوزه‌های درگیر حریق در شهرستان‌های جوانرود وپاوه گفت : جوامع محلی وتشکل‌های مردم نهاد بازوی توانمند ادارات منابع طبیعی ومحیط زیست در عملیات‌های مختلف از جمله اطفای حریق هستند.

او حضور این دوستداران طبیعت را در کنار نیرو‌های حفاظتی بسیار چشمگیر ذکر کرد وگفت : متاسفانه مناطق درگیر از تمامی جهات حتی راه دسترسی وبقولی پیاده کردن نیرو‌ها هم بسیار صعب العبور هستند ولیکن در این خطه از کشور همه همدل وهمراه شده اند تا به هر‌صورتی که شده حریق را اطفا کنند کما اینکه به کرات حریق اطفا شده ولیکن به جهت وزش باد وشیب‌های تند که غلطیدن تنه‌های سوخته شده را به همراه دارد مجددا آتش‌های پنهان شعله ور می‌شوند.

کولانی در خصوص جان باختن ۳تن از نیرو‌های اطفا حریق که از تشکل‌های زیست محیطی وجوامع محلی بودند افزود : این دوستداران طبیعت بی مهابا به دل حریق زدند جان خود را نثار کردند تا پیام نگذارید بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد تحقق پیدا کند.

او این ضایعه تاسف بار را به همه طبیعت دوستان، خانواده محترم جان باختگان ومردم خوب وبا فرهنگ شهرستان پاوه تسلیت گفته برای جان باختگان طلب مغفرت الهی وبرای بازماندگان صبر وشکیبایی را از خداوند منان طلب نمود..

 صفری روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت : یکی از جان باختگان ساعاتی قبل از اینکه اسیر حریق شود در صفحه اینستا گرام خود از حضور وتلاش پنجاه ساعته نیرو‌های نظامی ومنابع طبیعی گفته و ازآن‌ها به عنوان برترین تیم‌های اطفای حریق در سطح کشور نام برده است وهمین دیدگاه بیانگر یکپارچگی، همدلی و همراهی تمامی نیرو‌ها اعم از نظامی، انتظامی، هلال احمر، فرمانداریها، دهیاری‌ها، جوامع محلی وتشکل‌های زیست محیطی است وبه جرات می‌توان گفت که این خلق وخوی بشر دوستانه واز خود گذشتگی را تنها در کشور اسلا‌می ایران وبالاخص زاگرس نشینان خوب وخونگرم می‌توان دید .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.