سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس:

دستگاه های اجرایی فارس باید رتبه های برتر کشوری را کسب کنند

استاندار فارس گفت: همه دستگاه های اجرایی استان فارس باید در ارزیابی های ملی بر اساس مستندات معتبر رتبه های برتر کشور را کسب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه معیارهای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باید در چارچوب خدمت رسانی و جلب رضایت مردم تدوین شود، بیان کرد: ارزیابی و تعیین شاخص‌ها، موضوعی علمی و میان رشته‌ای است که از روش تحقیق و ارزیابی اقتصادی، اقتصاد مهندسی و  سنجش بهره می‌برند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس تصریح کرد: اگر ارزیابی دستگاه‌های اجرایی با مشورت دانشگاه‌ها انجام شود اثرگذاری آن در میان مدت و بلند مدت بیشتر  است.

او، با اشاره به اینکه ارزیابی و شاخص‌های مرتبط با آن باید موجب ریل گذاری برای تکامل دستگاه‌ها شود، ادامه داد: توجه به اهداف دولت تدبیر و امید و اجرایی کردن آن ها باید در تعیین شاخص‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی  با بیان اینکه استفاده از تبصره‌های ۱۸ و ۱۹، تهاتر و فروش اموال دولتی باید به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار داشته باشد، افزود: معیارهایی مانند بهره مندی بیشتر از منابع داخلی دستگاه‌ها، جذب اعتبارات،  تسهیلات و توجه به محیط زیست به عنوان بستر حیات برای همه فعالیت‌ها باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه پارسال سال رونق تولید و امسال به عنوان  سال جهش تولید نامگذاری شده است، اضافه کرد: معیارهایی مرتبط با این دو موضوع باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر اینکه مسائل مورد توجه مقامات ارشد نظام مانند ملاقات‌های عمومی که موجب رفع مشکلات مردم می‌شود و سفرهای شهرستانی باید در ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ شود، اظهار کرد: اگر دستگاه اجرایی موفق شده باشند چند پله، رتبه استان را در سطح کشور افزایش دهند این موضوع می‌تواند به عنوان یک معیار مهم در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او،  رضایت مندی مردم از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را عامل بسیار مهمی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی  برشمرد و گفت:  از دیگر مسائل مورد توجه در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی، فساد ستیزی و عدالت طلبی بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان نظام است.

 استاندار فارس، استفاده از بانوان و جوانان در اداره امور کشور از جمله تاکیدات نظام و دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: توجه به موضوعات فرهنگی و ارزش‌های اسلامی باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد زیرا همه نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگی و ارزشی است.

رحیمی خواستار توجه به موضوع بیانیه گام دوم در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی شد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید همگی بالاتر از میانگین کشوری باشند و معیارهایی مانند واگذاری طرح های تملک شده  از سوی بانک‌ها و میزان وصول مطالبات بانک‌ها نیز در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین خواستار برطرف شدن ضعف در اطلاع رسانی به مردم و دستگاه‌های ملی در زمینه خدمات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان شد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.