سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۳۶ پنل خورشیدی در استان کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:تاکنون ۳۶ پنل خورشیدی در بخش‌های اداری و خانگی استان کردستان نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون ۱۴ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۸۵ کیلو وات برق از سوی مشترکان خانگی در این استان راه اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: این سامانه‌ها شامل ۲ پنل ۲۰ کیلوواتی، یک مورد ۱۰ کیلوواتی و ۱۱ پنل ۵ کیلوواتی بوده و چند درخواست دیگر هم برای نصب این صفحه‌ها در دست بررسی است.

لهونیان به عقد قرارداد ۲۰ ساله با مشترکان بخش خصوصی برای خرید برق تولیدی از طریق پنل‌های خورشیدی اشاره و اضافه کرد: هر ۲ ماه یکبار هزینه برق تولید شده به مشترکان پرداخت می‌شود که درآمد خوبی برای سرمایه‌گذاران است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ادارات و ارگان‌های مختلف نیز ۲۲ نیروگاه خورشیدی نصب کرده‌اند، افزود: در مجموع ۳۶ پنل خورشیدی در بخش‌های اداری و خانگی با ظرفیت تولید ۴۹۵ کیلووات برق در استان به بهره‌برداری رسیده است.

لهونیان یادآور شد: در حال حاضر ۱۹ درخواست برای دریافت مجوز نصب و بهره‌برداری پنل خورشیدی در استان ارائه شده که با ۱۶ مورد آن در نقاط اولویت‌دار موافقت شده است.

او تاکید کرد: براساس بخشنامه ابلاغی دولت در سال ۹۴، ادارات و ارگان‌ها موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه سامانه‌های خورشیدی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: استان کردستان از ظرفیت‌های لازم برای ایجاد و توسعه تولید انرژی از طریق نور خورشید برخوردار است و در صورت ایجاد بستر‌های لازم، تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.