سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه میراث فرهنگی

رئیس‌کل دادگستری استان فارس پیشنهاد داد که برای رسیدگی به دعاوی مطرح در موضوع میراث فرهنگی، شعبه‌ای ویژه با همکاری ۲ دستگاه، تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش، هفته قوه قضائیه را یادآور نام و یاد آن شهیدان مظلوم و تذکری برای حرکت در مسیر عدالت دانست.

او با اشاره به لزوم همکاری و تعامل هر چه بیشتر بین دو نهاد، پیشنهاد تشکیل شعبه حل اختلاف در موضوعات و دعاوی میراث‌فرهنگی، حریم و عرصه‌های تاریخی، پایگاه‌های جهانی میراث‌فرهنگی، مباحث گردشگری و صنایع‌دستی را مطرح و بر ضرورت رسیدگی دقیق به پرونده‌ها تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: حفظ، مرمت، احیا، ثبت و معرفی این آثار که میراث ارزشمند پیشینیان و موجب هویت و افتخار آیندگان است وظیفه مسئولان و مشارکت مردم است.

موسوی با تاکید بر اینکه باید به میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری فارس توجه ویژه داشت، بر حفظ، احیاء و مرمت آثار و معرفی مفاخر و نام‌آوران این دیار تاکید کرد.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این دیدار به بیان فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دادگستری فارس اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.