سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی خوزستان خبر داد:

صدور بیمه نامه برای بیش ۱۲ هزار واحد دامی فعال در خوزستان

نیرومند تعداد بیمه نامه‌های صادر شده برای واحد‌های دامی فعال در استان در سال زراعی ۹۹-۹۸ را ۱۲ هزار و ۲۹۱ مورد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸، تعداد ۱۲ هزار ۲۹۱ بیمه نامه پایه و الحاقی برای واحد‌های دامی شامل؛ دام سبک و سنگین، طیور و زنبورعسل در استان  صادر شده است.

او با بیان اینکه بیمه محصولات دام، طیور و زنبور عسل براساس پیشنهاد تولیدکننده به ۲ صورت پایه و الحاقی انجام می‌گردد، اظهار داشت: از ۹ هزار و ۶۳۹ بیمه نامه پایه تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ واحد دام سبک عشایری، ۵ هزار و ۸۲ واحد دام سبک و سنگین روستایی، ۳۴۹ واحد زنبور عسل و یک هزار و ۵۶۳ واحد طیور بود.

نیرومند با اشاره به اینکه در بخش بیمه الحاقی نیز از تعداد ۲ هزار ۶۵۲ بیمه صادر شده، ۶۴۱ واحد دام سبک عشایری، یک هزار و ۷۵۲ واحد دام سبک و سنگین روستایی، ۲۵۲ واحد زنبور عسل و ۷ واحد طیور بوده است، بیان کرد: ارائه خدمات دامی، نهاده‌ها، تسهیلات و خصوصاً معرفی به بانک‌های عامل، تمدید و صدور پروانه، گواهینامه بهداشتی دامداری و هرگونه مجوز بهداشتی دیگر و حمل و نقل دام، منوط به ارائه بیمه نامه اجباری (پایه) و هویت گذاری دام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: دامداران مختار هستند جدا از بیمه اجباری شامل؛ بیماری‌های مشترک انسان و دام، دام‌های خود را در برابر سایر مخاطرات و بیماری‌های دامی نیز نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و یا سایر شرکت‌ها بیمه کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.