سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام شد؛

نتایج داوری آثار فراخوان یادمان سردار شهید سلیمانی

مدیر عامل سازمان سیمای شهرداری کرمان با اعلام نتایج داوری آثار یادمان سردار شهید سلیمانی گفت: براساس نظر هیئت داوران، هیچ اثری واجد ارزش مقام اول و دوم شناخته نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه نتایج داوری نهایی آثار یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد، گفت: اثر کریم ‌الله ‌خانی به‌ عنوان رتبه سوم و آثار عمران حمیدی، رضا مرادی و مرتضی آرین شایسته تقدیر دانسته شدند.

او افزود: در این فراخوان، براساس نظر هیئت داوران، هیچ اثری واجد ارزش مقام اول و دوم شناخته نشد.

علیزاده بیان کرد: هیئت داوران متشکل از بهاءالدین راد، علی سلطانی و حسین ابوالحسنی، ضمن قدردانی از تمام شرکت‌کنندگان در فراخوان و امیدواری توفیق بیشتر برای ایفای رسالت و تعهد هنرمندان، نکاتی را به شرح زیر متذکر شدند: 

ـ  تولید هنر اساسا امری کیفی است که تنها در سایه مطالعه و دقت نظر، صرف وقت، اشراف بر تفکیک و خلاقیت و نوآوری در ایده محقق می‌شود. بی‌تردید اتکا به تجربیات پیشین و قناعت به راه‌های آزموده راه‌گشا نخواهد بود و اثر تولیدشده نیز چندان ماندگار نخواهد شد. بر این اساس، توجه به خلاقیت و نوآوری و دقت نظر کافی بر شرایط و مقتضیات زمانه و مخاطب از ضروری‌ترین عناصر ارتقای کیفی آثار هنری است که باید به آن توجه شود.

ـ  پرهیز از گرته‌برداری و استفاده از تولیدات خلاقانه دیگر هنرمندان، موفقیت‌آمیز نیست؛ به‌ویژه اگر این گرته‌برداری بدون وقت کافی و صرفا در محدوده فرم اثر باشد. بی‌تردید شکل‌گیری فرم هر اثر، وابسته به عناصر فراوانی است که نمی‌توان آن را بدون رعایت آن عناصر و پس زمینه‌های بر سازنده‌اش در موفقیتی دیگر مورد استفاده قرارداد. لازم است برای پرهیز از این امر، هنرمندان هر چه بیشتر توجه فرد را به توانایی و درک فهم فردی خویش از موضوع اثر معطوف کرده و از ساده‌ انگاری و راحت‌طلبی حذر کنند.

ـ  تولید هیچ اثر هنری، ماندگاری خارج از شرایط زمانه تولید در عین آمیختگی به مفاهیم ثابت و پایدار نیست و این از ظریف‌ترین دقایق هنر است که بتوان در امری زمان‌مند چیزی نازمان‌مند را جا داد.

ـ خلق اثر خوب از قهرمانان و چهره‌های ماندگار، در عین سادگی ظاهری، امری به‌شدت پیچیده و سخت است. ترسیم سیمای حقیقی قهرمان، حقایقی که او به آن معتقد بوده و در راه احیای آن‌ها جانفشانی کرده، نیازمند نهایت دقت، ظرافت و نکته‌بینی است و لازم است هنرمند خلاق، گذرا بودن ظاهر قهرمان را با ابزار تجسم به ماندگاری ابدی او پیوند زند. 

هیئت داوران بیان کردند: در این فراخوان با توجه به جمیع جهات و نکات متذکرشده در بالا، هیچ اثری واجد رتبه اول و دوم شناخته نشد و اثر کریم ‌الله خانی به ‌عنوان رتبه سوم و آثار عمران حمیدی، رضا مرادی و مرتضی آرین شایسته تقدیر شناخته شدند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.