سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری تخریب اثر ملی امامزاده حمزه در دادگستری ماهشهر

در پی تخریب اثر ملی امامزاده حمزه ماهشهر، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان نشستی به منظور بررسی موضوع با رئیس دادگستری شهرستان برگزار کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پس از تخریب بقعه متبرک امامزاده حمزه شهرستان ماهشهر و شکایت اداره‌کل میراث فرهنگی استان خوزستان از عاملان تخریب، احمدرضا حسینی بروجنی معاون میراث فرهنگی و سعید محمدپور مسئول حقوقی اداره‌کل استان در دادگستری ماهشهر حضور و پیگیر روند بررسی پرونده شکایت شدند.

در این زمینه طی نشستی که با رئیس دادگستری شهرستان ماهشهر برگزار شد، معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان ارزش‌های تاریخی این امامزاده، بر بازسازی بنا مطابق با قوانین و ضوابط حاکم بر آثار تاریخی تأکید کرد، ضمن اینکه مسئول حقوقی اداره‌کل نیز خواستار پیگیری ویژه پرونده و مجازات عاملان تخریب شد.

در همین خصوص، محمدی رئیس دادگستری شهرستان نیز پس از اظهارات معاون میراث فرهنگی و مسئول حقوقی نسبت به با ارزش بودن اثر موصوف تأکید و اعلام کرد: باتوجه به حساسیت‌های به وجود آمده و مطالبات مردمی، پرونده دادرسی به‌طور ویژه بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش؛ هیچگونه مجوزی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان مبنی بر تخریب اثر تاریخی امامزاده حمزه صادر نشده بود و اداره اوقاف شهرستان خودسرانه اقدام به تخریب کرده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.