سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحد‌های احداثی مناطق سیلزده لرستان پرداخت می‌شود

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده‌ لرستان گفت: مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض واحد‌های مسکونی مناطق سیلزده پرداخت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حامد روحانی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مناطق سیلزده لرستان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم، امیدواریم بتوانیم تا ۱۵ تیرماه ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی احداثی را تحویل مردم بدهیم، برنامه‌ریزی روزانه و بسیاری فشرده‌ای برای کلیه ستاد‌های معین تعیین شد که در پایان هر روز میزان عملکرد خود را گزارش دهند.

او افزود: تا امروز در مناطق سیلزده لرستان حدود ۹ هزار و ۱۰۰ واحد احداثی به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نصب چارچوب درب و پنجره انجام شده که در مراحل پایانی کار قرار دارند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان عنوان کرد: تاکنون مجموع واحد‌های احداثی شهری و روستایی در مناطق سیلزده حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین پرونده ۱۹ هزار ۸۷۳ واحد تعمیراتی به طور کامل بسته و کلیه تعهدات به مردم پرداخت شده است.

او بیان کرد: برای واحد‌های شهرستان پلدختر و معمولان مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض مازاد بر تعهداتی که دولت بابت تسهیلات و بلاعوض تعیین کرده بود از محل تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت خواهد شد، این مبلغ برای حدود ۷۰ واحد بر اساس لیست ستاد‌های معین اصفهان و اردبیل مستقر در این دو شهرستان با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد‌ها ارسال کرده‌اند مشمول گرفتن این مبلغ هستند که تاکنون برای ۶۰ واحد این مبلغ پرداخت شده است.

روحانی گفت: در مجموع برای واحد‌های احداثی شهرستان‌های پلدختر و معمولا ۲۶۰ واحد قابلیت گرفتن ۱۰ میلیون  کمک بلا عوض از محل تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند که تاکنون تنها برای ۶۰ واحد پرداخت شده در همین راستا صاحبان واحد‌های باقی مانده باید تلاش خود را برای رسیدن پیشرفت واحد‌های خود انجام دهند که بتوانیم این مبلغ بلا عوض را پرداخت کنیم.

او تصریح کرد: باتوجه به اعلام بنیاد مسکن مبنی بر پرداخت ۵۰۰ هزار تومان هدیه به واحد‌هایی که اقدام به نصب درب و پنجره کنند تا امروز ستاد معین قزوین ۲۵۰ نفر را معرفی کرده است که این مبلغ به حساب صاحبان واحد‌ها واریز شده است، با توجه به اینکه این مبلغ شامل واحد‌های بازسازی کل استان می‌شود تنها تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند با نصب درب و پنجره از این هدیه بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان با اشاره به خدمات شرکت‌های زیر ساخت در استان لرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به پای کار آمدن شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز و برق با چند برابر کردن نیرو‌ها طی دو هفته گذشته پیشرفت چشمگیری در بحث زیر ساخت‌ها داشته‌ایم.

او ضمن انتقاد از شعب برخی بانک‌ها در شهرستان‌ها اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلساتی با حضور معاونت عمرانی و مدیران بانک‌های عامل برگزار شده این بانک‌ها جهت همکاری بیشتر اعلام آمادگی کردند، ولی متاسفانه برخی مدیران شعب شهرستانی همکاری لازم را با ستاد‌های معین مستقر درمناطق سیلزده ندارند که امیدوارم با پای کار آمدن این بانک‌ها بتوانیم در موعد مقرر تعهدات خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.