سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاقی، فاکتور پر خطر و تاثیرگذار بر شدت بیماری کرونا

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: چاقی از عواملی است که می‌تواند بر ابتلا به کرونا افراد تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یک سری از عوامل به عنوان عوامل مستعد کننده یا عوامل خطر در ابتلا به کرونا هستند و افرادی که این عوامل و فاکتور‌ها را دارند مستعد‌تر می‌شوند.

او افزود: این عوامل در ابتلا به بیماری تاثیرگذارند و اگر بیماران مبتلا شوند فرم‌های شدیدتر را نشان می‌دهد که نیاز به بستری پیدا می‌کنند و عوارض بیشتر است و در معرض خطر بالاتری هستند.

شفیعی بیان داشت: از جمله افرادی در معرض خطری بیشتری قرار می‌گیرند سالمندان و افراد چاق هستند، منظور از چاق کسی است که BMI بدن اش بالاتر از ۳۵ باشد و افرادی که BMI بالا‌تر از ۴۰ دارند در برابر بیماری کرونا به شدت آسیب پذیر هستند و علائمی، چون تنگی نفس را به شکلی شدید‌تر  و درگیری زیادی با این بیماری دارند و حتما در بیمارستان بستری خواهند شد.

او تصریح کرد: بنابراین  افرادی که اضافه وزن دارند، خیلی باید مراقب سلامت خودشان باشند، در این ایام مردم باید توصیه‌های بهداشتی را چند برابر جدی‌تر بگیرند، خصوصا در مکان‌های جمعی رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی و نظافت و شستشوی مکرر دست‌ها و همراه داشتن محلول‌های ضدعفونی در طول روز برای استفاده مکرر و ضد عفونی کردن دست‌ها مهم و ضروری است و همه این نکات برای حفظ سلامتی خود افراد است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.