سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی ۷۰ درصد فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کرونا پدیده‌ای است که در دنیا به وجود آمده و تمام دنیا متاثر از آن است و توصیه می‌کنم دید خودمان را باید نسبت به این موضوع تغییر دهیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کرونا پدیده‌ای است که در دنیا به وجود آمده و تمام دنیا متاثر از آن است و توصیه می‌کنم دید خودمان را باید نسبت به این موضوع تغییر دهیم چرا که شرایط اکنون جامعه با زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یعنی با بهمن و اسفند سال قبل متفاوت است و ما نیاز به راهکار‌های دیگری برای عبور از این بحران داریم و نمی‌توانیم با راهکار‌های قبلی این بحران را مدیریت و پشت سر بگذاریم.

او گفت : کرونا در دنیا کاهش سه درصدی رشد اقتصادی را به دنبال گذاشته و ادامه دارد و پیش بینی می‌شود رشد منفی کرونا در ۱۷۰ کشور دنیا تاثیر داشته باشد. کمتر بحرانی در دنیا داشتیم که این همه گیری را داشته باشد. پیش بینی می‌شود تعطیلی کسب و کار‌ها تقریبا بستگی به کشور‌ها بین ۲ تا چهار درصد از رشد ناخالص داخلی هر کشوری کم شود. حدود ۷۰ درصد فعالیت‌های حوزه فرهنگی و گردشگری خسارت مستقیم از این پدیده دیده اند که سیل عظیمی از بیکاری را هم به دنبال داشته است.

کاشفی افزود : علاوه بر این کرونا بر قیمت نفت هم تاثیر گذاشت و آن را به ۲۰ دلار کاهش داد و سقوط عجیبی را شاهد بودیم. تفاوتی که کرونا با سایر بحران‌های اقتصادی دارد در سه مورد قابل طرح است. یکی اینکه عدم قطعیت در مورد پیش بینی رفتار این ویروس است که معلوم نیست تا کی ادامه دارد و به چه شکل خواهد بود. دوم اینکه کرونا ۱۰ کشور برتر دنیا به لحاظ اقتصادی را دچار آسیب کرده و هر کشوری که مقداری سیاست‌های بازتر اقتصادی دارد بیشتر گرفتار این ویروس شده است و شوک منفی در بازار عرضه و تقاضا است که الان کم کم می‌بینیم که شوک منفی و تقاضا کم کم در دنیا دیده می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.