نشست مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نشست مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در خصوص میزان تعیین شده مالیات های سال جاری در حال برگزاری است .

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰ درصد از مشاغل فعالی که داریم اظهارنامه مالیاتی تحویل می‌دهند، گفت : عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و کتمان درآمد، ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشش به همراه دارد.

عزیزالله عباسپور از اهمیت مالیات و نقش آن در توسعه زیرساخت‌ها یاد کرد و افزود: مردم باید بدانند مالیاتی که می‌پردازند اگرچه ابتدا به خزانه دولت می‌رود، اما دوباره به استان‌ها برمی‌گردد و صرف توسعه زیرساخت‌ها، پرداخت حقوق کارمندان و... خواهد شد.

او ادامه داد: از همین رو نیازمند افزایش آگاهی مردم و مودیان درباره اهمیت مالیات و بسیاری از قوانین و مقررات مالیاتی هستیم، زیرا بسیاری از مشکلات و دردسر‌هایی که برای مردم و مودیان ایجاد می‌شود ناشی از عدم آگاهی آن‌ها نسبت به قوانین است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جدید مالیاتی تاکید کرد و با بیان اینکه باید به سمت شناسایی مودیان مالیاتی جدید برویم، افزود: برای این منظور نیازمند همکاری دستگاه‌هایی هستیم که با مجوز کسب و کار سر و کار دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، نظام مهندسی، نظام پزشکی و ... اشاره کرد.

عباسپور راهکار دیگر شناسایی مودیان جدید و افزایش درآمد‌های مالیاتی را بررسی تراکنش‌های بانکی دانست و ادامه داد: در این صورت مجبوریم اطلاعات مودی را بررسی کنیم و چنانچه بیش از پنج میلیارد تومان در سال درآمد وجود داشته باشد از مودی دعوت می‌کنیم که برای همکاری با ما مراجعه کند. البته تراکنش‌هایی که جزو درآمد‌های فرد نباشد محاسبه نمی‌شود.

او یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند به اخذ مالیات عادلانه و شناسایی مودیان جدید کمک کند را بررسی پایانه‌های فروشگاهی دانست که از چندی قبل مشاغل موظف به نصب و راه‌اندازی این پایانه‌های فروش شدند که این کار تا حدودی هم پیش رفته است.

 این مسئول،گفت: برای پایانه‌های فروشگاهی که تراکنش آن‌ها بررسی شود و مالیات پرداخت نکنند، دو درصد جریمه در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه درباره شیوه اخذ مالیات در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا و امهالی که برای دریافت مالیات از مودیان در نظر گرفته شده، ادامه داد:امسال دریافت اظهارنامه‌ها با دو ماه تاخیر صورت می‌گیرد، بگونه‌ای که اشخاص حقیقی که پیش از این باید تا پایان خرداد اظهانامه تسلیم می‌کردند اکنون تا پایان مرداد و اشخاص حقوقی نیز تا پایان شهریور ماه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی فرصت دارند.

عباسپور در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل شرایط کرونا معافیت مالیاتی یا بخشودگی هم برای بنگاه‌ها در نظر گرفته شده، گفت: مالیاتی که امسال اخذ می‌شود مربوط به درآمد‌های سال ۱۳۹۸ بوده که فقط یک ماه از این سال به دلیل شرایط کرونا درگیر رکود بودیم و نمی‌توان انتظار داشت بخاطر یک ماه، معافیت مالیاتی لحاظ شود.

او ادامه داد: البته سازمان امور مالیاتی به آسیب دیدگان اقتصادی کرونا با دید باز نگاه خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از پیگیری برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی هم خبر داد و گفت: برای این منظور نیازمند همکاری دو دستگاه اصلی مسکن و شهرسازی و شهرداری هستیم.

عباسپور اشاره‌ای هم به وضعیت پرداخت مالیات و مودیان مالیاتی در کرمانشاه داشت و افزود: سال گذشته میزان مالیات وصول شده در استان کرمانشاه ۸۶۲ میلیارد تومان بود که تحقق ۱۰۱ درصدی را داشتیم و جزو استان‌های میانی کشور از نظر میزان مالیات وصول شده بودیم.

 این مسئول ادامه داد: سهمیه مالیاتی در نظر گرفته شده برای امسال استان کرمانشاه نیز ۱۰۴۲ میلیارد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تعداد پرونده‌های مالیاتی استان کرمانشاه را حدود ۲۸۱ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد حدود ۵۰ درصد اظهارنامه تسلیم می‌کنند و افزود: از این تعداد سهم مشاغل فعال (اشخاص حقیقی) حدود ۱۵۱ هزار مورد است.

او افزود: برای کسانیکه اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکنند و یا کتمان دارایی داشته باشند، ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشش در نظر گرفته می‌شود.

عباسپور اشاره‌ای هم به طرح استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان کرمانشاه داشت و گفت: نزدیک به ۶۰ درصد پزشکان کرمانشاه در این طرح همکاری کردند.

او افزود: برای پزشکانی که فرار مالیاتی دارند نیز می‌توانیم از اطلاعات بیمه‌های طرف قرارداد آن‌ها استفاده کنیم که البته میزان فرار مالیاتی بین پزشکان بسیار کم است و اکثر آن‌ها مالیات واقعی را می‌پردازند.

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.