سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری کرونای ۴۰ هزار سنندجی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از غربالگری کرونای ۴۰ هزار سنندجی در هفته گذشته خبر داد.

آرزو فلاحی مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در راستای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مقابله با ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی طی سه روز گذشته ۸۱ مورد از اماکن شامل مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، رستوران‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، ادارات، دفاتر پیشخوان دولت و دیگر اصناف در سنندج توسط اکیپ ضربت بهداشت محیط این شهرستان با ارائه آموزش استفاده از وسایل حفاظت فردی و عدم تجمع در اماکن، مورد بازدید قرار گرفته است.

او بیان کرد: طی ۱۶ مورد بازدید از اماکن و اصناف سنندج، برای اماکنی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده‌اند تعداد ۲۶ اخطاریه صادر شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بازدید از کارخانه آرد فجر در سنندج، پیگیری شکوایه بازدید بانک ملت با کد و پیگیری شکوایه قضایی را از دیگر موارد بازدید کننده در این ایام نام برد و گفت: چک لیست همه آموزش‌های لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکمیل شده است.

فلاحی با اشاره به تغییر ماهیت ویروس کرونا یادآور شد: این ویروس ناشناخته است، بنابراین مردم باید از تجمع و حضور در جامعه برای مبارزه با این بیماری اجتناب کنند چراکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

او از غربالگری ۴۰ هزار نفر از لحاظ ویروس کرونا در سنندج طی هفته گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: با همکاری مرکز بهداشت سنندج و سازمان‌های مردم نهاد ۶ اکیپ اطلاع‌رسانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراجعه به سایت سلامت و پاسخ و تماس با سامانه ۴۰۳۰ را در محلات مختلف به مردم اعلام کرده‌اند.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در هفته اخیر۸۱۲ نفر تماس اولیه و ۷۷۹ نفر تماس ثانویه با فرد مبتلا به کرونای مثبت در سنندج قرنطینه و از لحاظ علائم توسط کارشناسان مرکز بهداشت پیگیری شده‌اند.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۰ تست کرونا در مراکز سرپایی سنندج طی هفته اخیر توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.