سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛

تامین مواد اولیه صنایع راهبردی در اولویت وزارت صمت

صادقی نیارکی گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی در سرفصل برنامه‌های اجرایی وزارت صمت قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صمت؛ مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک با اعضای انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی با تشریح سیاست‌های کلان اقتصادی با نگاهی به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ایجاد شده، مهمترین اولویت وزارت صمت را تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید برشمرد و اظهار کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی در سرفصل برنامه‌های اجرایی قراردارد و سعی براین است که مواد اولیه مورد نیاز سایر بخش‌ها نیز به موازات صنایع راهبردی تامین شود.

او افزود: از اواسط سال ۹۸ میزان وابستگی اقتصاد به درآمد نفتی کاهش چشمگیری داشت و کشور با تکیه بر درآمد حاصل از صادرات اداره شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه در خصوص تسریع در ترخیص مواد اولیه توسط گمرک نیز گفت: طی هماهنگی با گمرک روند ترخیص کالا‌ها با رویکرد تسریع در تامین مواد اولیه صنایع در اولویت قرارداشته و سعی شده است مواد مورد نیاز خط تولید در بازه زمانی کوتاه تری در اختیار صنعتگران قرار بگیرد.

در این نشست تخصصی اعضای انجمن تولید کنندگان محصولات دخانی نیز تامین مواد اولیه را برای تداوم تولید ضروری دانسته و خواستار همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز به این بخش شدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.