سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دستگاه اکسیژن‌ساز

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با صرف هزینه ۲۰ میلیارد ریالی به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سینا باغچه‌ای مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این دستگاه با توجه به نوسان تامین اکسیژن بخش‌های مختلف بیمارستان و همچنین در شرایط مقابله با کرونا جزء نیاز‌های اساسی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بود که نسبت به تامین و راه‌اندازی آن اقدام شد.

او ادامه داد: پیش از این اکسیژن‌های مصرفی بیمارستان با استفاده از کپسول‌های مخصوص ۲۰ کیلوگرمی تأمین می‌شد که با راه‌اندازی این دستگاه، اکسیژن مورد نیاز بخش‌های مختلف بیمارستان با فشار استاندارد توسط آن تامین خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: این دستگاه دارای ظرفیت تولید ۴۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه است که موردنیاز اساسی بیماران تنفسی و کرونایی است.

باغچه‌ای اظهار داشت: یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ اکسیژن‌تراپی است که با پیش‌بینی‌های به موقع تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

او با اشاره به وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا در مهاباد تاکید کرد: شهروندان در حد امکان از حضور، تجمع و تردد بی‌مورد در معابر خودداری کرده و هنگام خروج از منزل استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.