سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

باید در راه خدا تقوا و صبر پیشه کنیم/هفته قوه قضائیه فرصتی است برای ارزیابی درونی در دستگاه قضائی

امام جمعه اراک گفت: هرکس در راه خدا تقوا و صبر پیشه کند خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نمیکند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: تقوا مسئله بسیار مهمی است و فقط به صورت لفظی به تقوا تاکید نکنیم بلکه در عمل از همه لحاظ گفتار و رفتار تقوا پیشه کنیم.

او با اشاره به داستان حضرت یوسف در قرآن کریم گفت: یکی از ارزشمندترین داستان‌ها در قرآن کریم داستان حضرت یوسف است و آخرین آیه در سوره حضرت یوسف دارای ۶ محور است که ما باید با الگو قرار دادن پاکی حضرت یوسف در زندگی به سعادت برسیم.

او ادامه داد: ۴ هزار سال پیش حضرت یوسف پیامبر در یک شهر و کشور غریب مردم را از قحطی و گرسنگی نجات داد و عزیزمصر و عزیزدل مردم شد و یوسف در حالی که به اوج قدرت رسیده بود به درگاه خدا دعا میکرد و هر آنچه کسب کرده بود از جمله علم تعبیر خواب و نجات مردم را از سوی خدا میدانست و شکرگزار نعمت‌های خدا بود.

خطیب جمعه اراک افزود: کسانی که تقوا پیشه کنند و در راه خدا صبر پیشه کنند خدا اجر نیکوکاران را ضایع نمیکند و ما باید این دو درس بزرگ را سرمشق زندگی قرار دهیم و تقوا و صبر را پیشه کنیم.

او اضافه کرد: خداوند عشق افرادی که تقوا پیشه کنند و راه حق را برگزینند در دل‌ها قرار می‌دهد و محبوب دل فرشتگان و مومنان می‌گرداند باید اهل احسان و نیکوکاری باشیم و موازین شرعی را برای رضایت خدا رعایت کنیم.

قوه قضائیه با شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی کند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی است تادستگاه قضائی یک ارزیابی درونی از عملکرد خودش در سال‌های گذشته داشته باشد و آسیب شناسی کند و براساس این آسیب شناسی و شناخت نقاط ضعف و قوت خودش یک برنامه ریزی کند.

او ادامه داد: کادر سازی و تامین نیروی لایق وشایسته و متعهد برای قوه قضائیه در رده‌های قاضی و... مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

او افزود: استخوان بندی قوه قضائیه بستگی به قاضی دارد و قاضی باید بصیر و عدالتخواه باشد.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان پرونده سازی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران ایران گفت: از مسئولین و شورای عالی امنیت کشور میخواهیم که فریب غربی‌ها را نخورند و با قاطعیت در برابر آن‌ها بایستند و آن‌ها هم هرگز به فکر اینکه مشکلی را از ما حل کنند نیستند و فقط به فکر منافع خودشان هستند.

او ادامه داد: ملت ایران راهی که توسط امام راحل ترسیم شده و توسط رهبری معظم انقلاب هم با قدرت در حال فعالیت است و انقلابی که با خون شهدا آبیاری شده با تمام وجود پای آرمان‌های امام ایستاده اند.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان گفت: فشار‌هایی که از جانب آمریکا و استعمار گران بر ایران وارد می‌شود ماهیت پلید آن‌ها را نشان می‌دهد که هرچه بگذرد در این نبرد نامتوازن، ایران اسلامی پیروز است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.