سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان تولید لوله‌های خط انتقال نفت گوره به جاسک تا شهریور امسال

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: تولید لوله‌های مورد نیاز پروژه ملی خط انتقال نفت گوره به جاسک تا شهریورماه امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خنیفر مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: براساس تعهدات شرکت لوله سازی، تولید لوله‌های مورد نیاز خط انتقال نفت گوره به جاسک تا شهریورماه امسال به پایان می‌رسد.

او با بیان اینکه عملکرد این شرکت در اجرای خط لوله گوره به جاسک با ارزیابی‌های مثبت وزارت نفت همراه بوده، افزود: امروز رئیس جمهوری در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث این خط لوله، مشارکت لوله‌سازی اهواز را از جمله دستاورد‌های دولت‌های دهم و یازدهم برشمرد.

خنیفر با اشاره به اینکه تعهد شرکت لوله سازی برای مشارکت در تولید لوله‌های مورد نیاز این خط یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتری، ابتدا تولید ۵۵۰ کیلومتر لوله بود، بیان داشت: با توجه به عملکرد مثبت این شرکت، ۲۵ درصد دیگر از اجرای این طرح که معادل تولید ۶۱۳ کیلومتر است به لوله سازی اهواز ابلاغ شد.


بیشتر بخوانید


مشارکت شرکت لوله سازی اهواز در طرح‌های گازرسانی

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌سازی و تکمیل زنجیره تولید در ساخت لوله‌های حوزه نفت و گاز، شرکت لوله‌سازی اهواز در طرح‌های گازرسانی به شهر‌های مختلف کشور مشارکت می‌کند که مهم‌ترین این طرح‌ها، گازرسانی به شهر‌های استان سیستان بلوچستان است و از این اقدام نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های دولت یازدهم یاد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت برای اجرای این طرح، ریسک‌های متعددی را پذیرفت و در نهایت تهدید تحریم‌ها به فرصت تبدیل و از آن برای ایجاد ارزش افزوده در استان خوزستان استفاده شد، البته مواد اولیه ساخت لوله‌های این طرح در ابتدا قرار بود از خارج کشور تامین شود، ولی بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، تصمیم گرفتیم با حمایت‌های دولت از توان داخلی استفاده شود.

خنیفر با اشاره به اینکه تامین اسلب و تولید ورق‌های عریض مورد نیاز این لوله‌ها که از مواد اولیه بسیار خاصی برخوردار هستند، به شرکت‌های فولاد مبارکه و اکسین خوزستان سپرده شد، اظهار داشت: امروز با ظرفیت‌سازی صورت گرفته شاهد احیای شرکت فولاد اکسین و خروج شرکت لوله‌سازی اهواز بعد از ۱۲ سال از حالت زیان‌ده هستیم.


بیشتر بخوانید


عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران یک طرح راهبردی و ملی است که با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از گوره به پایانه جاسک و ذخیره‌سازی نفت خام و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک تکمیل می‌شود.

خط انتقال نفت خام گوره به جاسک هم‌اکنون ۳۹ درصد پیشرفت دارد که شامل؛ ۸۶۰ کیلومتر عملیات مسیرسازی، ۴۴۰ کیلومتر ساخت لوله، ۳۵۰ کیلومتر لوله حمل شده به کارگاه و ۲۶۰ کیلومتر عملیات جوشکاری است و یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک‌هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام از تلمبه‌خانه گوره به پایانه جاسک به طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر است که بخش مهمی از آن در شرکت لوله‌سازی اهواز در حال ساخت است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.