سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار لرستان:

توسعه با همکاری بخش خصوصی راه نجات بام لرستان است

استاندار لرستان گفت: برای عبور از شرایط فعلی بام لرستان باید طرح‌های توسعه‌ای را با همکاری بخش خصوصی و انجمن‌های محیط زیستی در این منطقه اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان گفت: برای عبور از شرایط فعلی بام لرستان باید طرح‌های توسعه‌ای را با همکاری بخش خصوصی و انجمن‌های محیط زیستی در این منطقه اجرا کرد.

سیدموسی خادمی در جلسه بررسی مدیریت و بهره وری بام لرستان با اشاره به سه راهکار پیشنهادی برای ساماندهی مجموعه بام لرستان واقع در خرم آباد افزود: در حالت اول می‌توان به جنگل کاری وسیع با هزینه‌های نگهداری بالا ادامه داد و دولت هرساله هزینه‌های نگهداری را تقبل کند.

او  با بیان اینکه در این حالت بام تحویل شهرداری نیست بنابراین شهرداری برای آن هزینه‌ای نمی‌کند ادامه داد: در حال حاضر منابع طبیعی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این مجموعه هزینه می‌کند و البته در زمان بروز مشکل؛ هر دستگاه رفع مشکل را به دیگری واگذار می‌کند.

او  تصریح کرد:در راه حل دوم می‌توان به دلیل واقع شدن بام در شهر خرم آباد؛ مجموعه را به شهرداری واگذار کرد تا نگهداری از آن را نیز بر عهده بگیرد.

استاندار لرستان گفت: بهترین راه حل برای بهره وری بالا و حفظ بام؛ اجرای طرح‌های توسعه‌ای هدفمند با رعایت موارد محیط زیستی است که علاوه بر توسعه موجب ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

خادمی توضیح داد: در این حالت مردم نسبت به این مجموعه احساس مالکیت و تکلیف دارند و علاوه بر نگهداری بهینه از این مجموعه؛ درآمدزایی خواهد شد.

او با تاکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای با محوریت حفظ طبیعت گفت: در عین حال که بخش طبیعی و منابع زیست محیطی مجموعه رعایت می‌شود می‌توان با تسهیل شرایط سرمایه گذاران را به اجرای طرح‌های شاخص و گردشگری در مجموعه ترغیب کرد.

او با اشاره تهیه طرح توسعه بام بر اساس ۳۴ پروژه ادامه داد: ترجیح واگذاری طرح‌ها برای افراد بومی و اهلیت دار استان است چرا که تجربه ثابت کرده از طریق پیوند مردم با محیط زیست در قالب طرح‌هایی همچون بوم گردی؛ جامعه احساس مسوولیت بیشتری در قبال این منابع دارد و در حفظ آن کوشا خواهد بود.

استاندار لرستان حفظ جنگل توسط دولت‌ها را یک تفکر اشتباه دانست و افزود: با روند فعلی بام لرستان حفظ نخواهد شد بنابراین باید مردم را در حفظ و نگهداری آن سهیم کرد.

گفتنی است بام لرستان در مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده که به عنوان پارک جنگلی ثبت شده و در مالکیت منابع طبیعی استان قرار دارد و قرار است ۳۴ پروژه با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در این مجموعه اجرا شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.