سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران خبر داد;

افزایش کلاهبرداری فضای مجازی در دهلران

سرهنگ مکی از افزایش وقوع کلاهبرداری فضای مجازی در شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگرد‌های خاصی صورت می‌گیرد و عدم آگاهی برخی از شهروندان در هنگام خرید کالا از سایت‌های فروشگاهی باعث بالا رفتن پرونده‌های ورودی این حوزه در پلیس فتا و پلیس آگاهی شده است.

او ادامه داد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس و کالا در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش، اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران اظهار کرد: رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در فضای مجازی مربوط به بخشی است که افراد برای خرید یک جنس خاص، تصمیم می‌گیرند بیعانه پرداخت کنند و بدون اینکه کالا را دیده یا از سالم بودنش مطمئن باشند، فروشنده از آن‌ها بیعانه می‌گیرد و بعد از دریافت پولی که مدنظر بوده، گوشی تلفن را خاموش می‌کند.

او بیان کرد: شهروندان در هنگام معامله از طریق سایت‌های مجازی بسیار مراقب باشند ، در خرید‌های آنلاین به افراد ناشناس اعتماد بی‌جا نکنند و اجناس را حضوری ، پس از بازدید و چک کردن خریداری کرده و هزینه را تا جایی که امکان دارد نقد بپردازند یا همان لحظه کارت به کارت کنند.

مکی مطرح کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش نمایند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.