سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنجش شاخص توده بدنی ۷۰ درصد از دانش آموزان استان کرمان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از سنجش BMI (شاخص توده بدنی) ۷۰ درصد از دانش آموزان استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ماشاالله میرزاحسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به استناد برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در قالب سند تحول بنیادین، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در نظر دارد طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکردترویج سبک زندگی فعال و سالم با پوشش دهی ۷۰ درصد دانش آموزان استان را برگزار کند.

او افزود: در این طرح، قد و وزن دانش آموزان اندازه گیری شده و با توجه به BMI به دست آمده (شاخص توده بدنی) نسبت به اجرای فعالیت‌های ورزشی مناسب به منظور رساندن دانش آموزان به وزن مطلوب اقدام لازم صورت می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: برای تحقق این هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران، معاونان پرورشی و تربیت بدنی، معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت و برگزاری دوره آموزشی ارزیابی آمادگی جسمانی و BMI در اولویت قرار می‌گیرد.

میرزا حسینی با بیان اینکه پیامد‌های ناشی از استفاده از کوله پشتی غیراستاندارد باید به صورت گسترده اطلاع رسانی شود، گفت: مدیران مدارس بایستی ضمن آگاه سازی والدین در زمینه شناخت کوله پشتی استاندارد و پیامد‌های منفی استفاده از کوله پشتی غیر استاندارد در زمینه مطرح کردن موضوع انتخاب کوله پشتی و کیف مناسب در اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی جدید بکوشند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.