بابسته خبر‌های انتظامی امروز ۱تیر ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دربسته خبر‌های انتظامی امروز می خوانیم:

تداوم برنامه‌های آموزش همگانی پلیس از بستر‌های مختلف

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان در بازدید از معاونت اجتماعی گفت: پلیس علیرغم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا همه ماموریت‌های خود از جمله برنامه‌های آموزش همگانی را با تلاش مضاعف به انجام رسانده است.

سرهنگ ناصر فرشید در این بازدید گفت: در راستای انجام بهتر یک سری از ماموریت‌های حوزه نظم و امنیت به دنبال بهره گیری موثرتر از ظرفیت پایش هوایی هستیم.

او افزود: بهره گیری از این ظرفیت طی ماموریت اخیری که توسط فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان انجام گرفت در زمینه کشف یک حجم وسیع از مواد مخدر بسیار موثر واقع شد که جا دارد از رده اجتماعی این فرماندهی به سبب ارتباطات و تعاملات خوبی که منجر به بهره گیری موثر از ظرفیت پایش هوایی شد، قدردانی کنیم.

سرهنگ فرشید در ادامه ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف معاونت اجتماعی بیان داشت: آموزش همگانی در حوزه کاری پلیس یکی از اقدامات موثر است که بحمدالله کارشناسان این معاونت علیرغم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، این ماموریت مهم را از بستر‌های موجود از جمله سامانه"شاد" آموزش و پرورش ادامه داده اند.

او اظهار داشت: سامانه پیامکی و بهره گیری از فضای مجازی نیز یک ظرفیت اثربخش در انعکاس لحظه‌ای اخبار، حوادث و هشدار‌های انتظامی به عموم مردم است که باید با دقت و با رویکرد آگاهسازی و پیشگیری انجام شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در ادامه این بازدید طی نشستی با معاون اجتماعی از انجام پیگیری‌هایی به منظور بهره گیری موثرتر از ظرفیت پایش هوایی بمنظور رصد و انجام بهتر ماموریت‌های انتظامی خبر داد و در همین رابطه با معاون اجتماعی و دیگر کارکنان این معاونت گفتگو کرد.

کشف ۱۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان راور

فرمانده انتظامی شهرستان راور از کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال ودستگیری ۲ متهم در این رابطه خبر داد.

سرهنگ علیرضا سوری افزود: ماموران مبارزه با کالای قاچاق در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور راور-مشهد به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۰ قلم انواع لوازم خانگی قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان راور با اشاره به ارزش ۱۵۰ میلیون ریالی کالا‌های کشف شده بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: قاچاق کالا ضربه مستقیم به تولیدات و تولیدکنندگان داخلی کشور است و نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد می‌کند.

کشف دپوی ۲۳۵ کیلو تریاک در یک منزل مسکونی

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۳۵ کیلوگرم تریاک از یک منزل مسکونی و دستگیری یک قاچاقچی در شهرستان جیرفت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان جیرفت با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از دپوی موادمخدر در یک منزل مطلع شدند.

او افزود: ماموران با حضور در این محل و با هماهنگی قضایی موفق شدند از این منزل ۲۳۵ کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کنند.

سردار ناظری با اشاره به توقیف ۲ دستگاه خودرو پارک شده در این منزل تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله مواد مخدر را در فرصتی مناسب از طریق محور‌های مواصلاتی شهرستان جیرفت به عمق کشور منتقل کنند که با اشرافیت اطلاعاتی پلیس در رسیدن به این هدف شوم خود ناکام ماندند.

توقیف محموله ۲۲ تنی شیرخشک قاچاق در نرماشیر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۲ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان نرماشیر خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نرماشیر هنگام پایش تردد‌های خودرویی محور"بم - نرماشیر" به یک دستگاه تریلر یخچال دار مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بازرسی از این تریلر ۲۲ تن شیر خشک فاقد هر گونه مجوز که از استان یزد به سمت استان سیستان و بلوچستان و نهایتا به مقصد کشور‌های همسایه بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش این محموله شیر خشک ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال برآورد شده، تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در فهرج

سرپرست انتظامی شهرستان"فهرج" از کشف چند محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رضا رفیع آبادی گفت: مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق جهت حمایت از تولیدات ملی از برنامه‌های جدی پلیس فهرج است که در این رابطه ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری طی یک هفته گذشته از ۳ دستگاه اتوبوس چند محموله کالای قاچاق را کشف کردند.

او افزود:در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۴ طاق پارچه، ۲۷۶ جفت کفش، ۱۱۰ تی شرت، ۹۳ شلوار لی، ۱۴۴ صندوق میوه و شش گونی لباس لته (دست دوم) قاچاق کشف شد.

سرهنگ رفیع آبادی با اشاره به اینکه در این زمینه ۳ نفر دستگیر شدند بیان داشت: ارزش این محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

دستگیری باند سرقت طیور در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان طیور منازل حاشیه این شهر خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت طیور از منازل مسکونی در حاشیه شهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با جمع آوری مدارک و مستندات موجود در صحنه سرقت و یک سری تحقیقات بر روی سرنخ‌های موجود به ۳ سارق سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی، آن‌ها را با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ خدادادنژاد بیان داشت: سارقان پس از انتقال به مقرر پلیس آگاهی و مواجه شدن با ادله و مستندات موجود تا کنون به سرقت ۷۰ طوقه طیور اعتراف کرده اند.

کشف ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و دستگیری یک متهم در عملیات ماموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان در راستای مبارزه با قاچاق کالا با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از ایجاد یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال توسط فردی در یک خانه در شهر کرمان آگاهی یافتند.

او در ادامه بیان داشت: در همین رابطه ماموران پایگاه امنیت عمومی با همکاری یگان امداد شهرستان کرمان پس از کسب اجازه از مقام قضایی موفق شدند در بازرسی از این محل، ۴۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کنند.

سرهنگ فداء با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی، یادآور شد: پلیس با قدرت در مقابل هرگونه اقدام غیرقانونی که باعث شود اقتصاد و امنیت و آرامش جامعه به خطر بیفتد برخورد می‌کند و از شهروندان نیز همواره انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خودروی سرقت شده از بم در نرماشیر توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان "نرماشیر" از کشف یک دستگاه خودروی پراید سرقتی کمتر از یک ساعت در عملیات گشت پاسگاه"پشترود" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی گفت:در پی اعلام گزارشی از پلیس استان مبنی بر زورگیری یک خودروی پراید از شهرستان بم، سریعا طرح مهار در سطح شهرستان نرماشیر به اجرا در آمد.

او افزود: مأموران گشت پاسگاه پشترود این فرماندهی در پی گشت زنی محسوس و نامحسوس و دقت و تیز بینی در مسیر بم به سمت نرماشیر خودروی سرقت شده را شناسایی و با تعقیب و مراقبت و عکس العمل سریع خود، این خودرو را در کوچه‌های فرعی یکی از روستا‌های شهرستان متوقف و سارق آن را قبل از اینکه فرصت فرار پیدا کند دستگیر کردند.

سرهنگ زیدآبادی با اشاره به معرفی سارق به مقامات قضایی و تحویل خودرو به صاحبش بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون، واحد‌های انتظامی این فرماندهی ۹ خودرو و موتورسیکلت سرقت شده از استان‌ها و شهرستان‌های اطراف و این شهرستان را کشف و ۱۱ سارق را در این زمینه دستگیر کرده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار