سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه نسبت به شیوع کرونا در خوزستان کم شد

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: حساسیت‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا در استان، کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت بیماری ویروس کرونا در خوزستان گفت: حساسیت‌ها نسبت به شیوع کرونا ویروس در استان، کاهش یافته و همه شهرهای استان درگیر بیماری هستند ما نگرانیم تا استان وارد مرحله‌ای شود که ظرفیت‌هایی دانشگاه علوم پزشکی، با مشکل روبه‌رو شود.

او افزود: محدودیت‌هایی که از ابتدای بروز کرونا در استان تاکنون اعمال شد در مقطعی خوب بودند، اما روند بستری ادامه دارد که برای ما یک موضوع نگران کننده است و بنا شد استان‌ها بر اساس نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی محدویت‌ها و ممنوعیت‌ها را اعلام کنند.

نجاتی بیان داشت:  با توجه به اینکه ما در شرایط خاصی قرار داریم و بیماری با سرعت در حال خودنمایی کردن است باید تصمیمات سریع‌تر و جدی‌تر گرفته شوند و در شرایط فعلی موضوعاتی مانند خرید خودرو، سهام عدالت، مسکن ملی و... را مطرح می‌کنند که موجب بروز تجمع و مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: این موارد مدیریت، و به زمان دیگری موکول گردند؛ یکی دیگر از موادر انتقال مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از طریق خودپرداز‌ها بود که الان دوباره به حالت عادی خود بازگشته است و این امر موجب می‌شود تا فرد برای انتقال و جابجایی مبالغ بیشتر مجبور به حضور در بانک شود.

این مقام مسئول گفت: مرخصی یا دورکاری به زنان باردار و شیرده، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات جزو مصوبات ستاد استانی بوده و در مکاتبه با دستگاه‌ها بر آن‌تاکید می‌شود که اگر مدیری یا دستگاهی همکاری لازم را در این زمینه نداشته باشد باید پاسخگو باشد.

او اظهار داشت: وزرات صمت وظیفه تهیه و تامین ماسک ارزان قیمت، قابل دسترس و قابل شستشو را برعهده بگیرد تا پس از آن ساز و کار اجباری شدن ماسک در تمامی اصناف، ادارات، پاساژ‌ها و ... را انجام دهیم و اکنون وقت انجام کار عملیاتی است؛ در حوزه تامین امکانات و تجهیزات از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با توجه به ظرفیتی که دارند ورود کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.