سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر سوریه در لبنان: قانون سزار، تیر ناامیدی آمریکاست

علی عبدالکریم تاکید کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه تیر ناامیدی این کشور است و سوریه نباید از این تحریم‌ها بترسیم یا نگران باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از النشره، علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان طی سخنانی در یک همایش گفت: سوریه درگیر جنگی بوده که در آن از تمام انواع تسلیحات استفاده شد، اما مقاومت کرد و پیروز شد.

وی افزود: «این پایداری و پیروزی طرح‌های آمریکا را به شکست کشاند و آن را ترساند، بنابراین متوسل به چیزی شد که نشان‌دهنده شکست و ناامیدی آن است. ناکامی‌های آمریکا در داخل ایالات متحده نیز مشهود است و نقض حقوق بشر، جنایت و اقدامات غیرانسانی همواره در این کشور مشاهده می‌شود.»

سفیر سوریه در لبنان قانون "سزار" درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه را تیر ناامیدی آمریکا توصیف کرد و گفت: «ما نباید از این تحریم‌ها بترسیم یا نگران باشیم؛ دوستان ما تاکید دارند که این تحریم‌ها موجب تقویت لبنان در مقابله با عملیات فقیرسازی آن است و هر آنچه که لبنان را قوی سازد سوریه را نیز قوی می‌کند.»

علی عبدالکریم افزود: «آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از آن سخن گفت، خلاصه روابط لبنان با سوریه است و می‌توان محاصره را به فرصتی برای سوریه، لبنان، عراق، مصر، یمن و فلسطین تبدیل کرد.»

وی تاکید کرد که سوریه با متحدان خود، دوستان و افکار عمومی جهانی قوی است و تمام متحدان آمریکا به دنبال چاره هستند. این قانون سزار قانونی ظالمانه علیه ملت عرب است.

علی عبدالکریم گفت: «معتقدم ما باید برای گرفتن حقمان و مقابله با باطل بایکدیگر متحد شویم. فردا برای ماست و سوریه به یقین به ثبات خواهد رسید. آمریکا کاری نمی‌تواند بکند، سوریه و لبنان می‌توانند قانون قیصر (سزار) را به فرصتی اقتصادی و اجتماعی تبدیل کنند؛ قطعا پیروزی نهائی در راه است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.