سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل شرکت نیروگاه‌های برق حرارتی کشور؛

راندمان نیروگاه شاهرود افزایش یافت/ انجام ۴ طرح در شاهرود و سمنان

اسماعیل نمازی با اشاره به بهره برداری ازطرح افزایش ظرفیت نیروگاه شاهرود، گفت: سه طرح مشابه دیگر تا پایان سال در شاهرود و سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل نمازی مدیر کل دفتر فنی تولید شرکت نیروگاه‌های برق حرارتی کشور در حاشیه افتتاح طرح افزایش ظرفیت نیروگاه شاهرود، گفت: نیروگاه شهید بسطامی شاهرود دارای ظرفیت ۴۸۴ مگاوات تولید برق احداث‌شده و با طرحی که با دانش و تخصص شرکت ایرانی سازنده توربین صورت گرفت، با حفظ تمام سرمایه‌های موجود و بدون اینکه هزینه‌ای به نیروگاه افزوده شود، ۲۱ مگاوات توانستیم به ظرفیت نیروگاه شاهرود بیفزاییم.

او با بیان اینکه این افزایش ظرفیت توانست دو درصد راندمان کل مجموعه نیروگاه برق شاهرود را افزایش دهد، افزود: این دو درصد راندمان بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب گاز یا معادل آن سوخت مایع را صرفه‌جویی می‌کند که رقم قابل‌توجهی است.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت نیروگاه‌های برق حرارتی کشور ادامه داد: اجرای طرح افزایش ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود باعث می‌شود که دوره‌های تعمیرات واحد‌ها نیز افزایش یافته و هزینه‌ها در این نیروگاه کاهش یابد از سوی دیگر اجرای این طرح می‌تواند منجر به بهره‌برداری بهتر از نیروگاه شود.

نمازی با بیان اینکه در مجموع برای این طرح حدود پنج میلیون یورو از سوی بخش خصوصی هزینه شده است، بیان کرد: سرمایه‌گذار اعلام کرده که مذاکراتی را با شرکت سازنده توربین‌ها داشته و در همین استان سمنان و در نیمه دوم سال هم در نیروگاه شاهرود و هم در نیروگاه سمنان طرح‌های جدید افزایش ظرفیت اجرا می‌شود.

مدیر کل دفتر فنی تولید شرکت نیروگاه‌های برق حرارتی کشور ابراز داشت: مجموعاً چهار واحد نیروگاهی در سطح استان تا پایان سال ۹۹ افزایش ظرفیت خواهند یافت که امروز یکی از آن‌ها به میزبان ۲۱ مگاوات به بهره‌برداری رسید و سه طرح افزایش ظرفیت نیروگاهی در سمنان و شاهرود نیز با ظرفیت هر کدام ۲۱ مگاوات و مجموعاً ۸۴ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.