سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در صحن علنی:

اصلاح ساختار بودجه اولویت اول مجلس است/ بورس باید به افزایش تولید و اشتغال کمک کند

رئیس مجلس گفت: اصلاح ساختار بودجه اولویت اول مجلس است چرا که استفاده از شیوه‌های مشکل زا باعث افزایش لجام گسیخته نقدینگی شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ارائه نطق محمدرضا پورابراهیمی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: مردم مطمئن باشند که مجلس یازدهم اولویت خود را در حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی آنها قرار داده است.

او افزود: ما نظارت خود را در ابتدا از حوزه اقتصادی شروع کرده‌ایم و صریح و شفاف از سازمان‌های مرتبط و وزاری ذی‌ربط توضیح می‌خواهیم.

رئیس مجلس ادامه داد: مردم مطمئن باشند که به آنها گزارش خواهیم داد و در عمل این اتفاق خواهد افتاد.

قالیباف گفت: یکی از موضوعاتی که به آن گرفتاریم اصلاح ساختار بودجه بوده چرا که چندین سال است که با کسری بودجه مواجه هستیم و استفاده از روش‌های مشکل‌زا باعث ایجاد تورم لجام گسیخته شده است، بنابراین اصلاح ساختار بودجه دستور کار اول مجلس است.

او گفت: در اولین جلسه‌ای که آقای نوبخت به مجلس آمدند اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کردند و جلسات متعددی نیز در این باره برگزار شده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در حوزه بازار بورس هم دولت و هم ما باید توجه داشته باشیم که در این بازار عرضه بیشتر از تقاضا باشد تا این فضا به سمت افزایش تولید حرکت و به تأمین مالی کمک کند تا تورم کنترل شود.

قالیباف با اشاره به بازار ارز گفت: امروز کمیسیون اقتصادی در این باره جلسه دارد و بنده نیز حضور خواهم یافت تا این امر به صورت جدی دنبال شود.

رئیس مجلس بیان کرد: آقای پور ابراهیمی گفتند که کمیسیون‌ها با تأخیر شکل گرفته است، اما ما طبق آیین‌نامه عمل کردیم و در روز یکشنبه و موعد قانونی این کمیسیون‌ها شکل گرفت و کمیسیون اقتصادی تا امروز سه جلسه برگزار کرده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.