سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ترامپ: آمریکا به دنبال برکناری بشار اسد از قدرت نیست

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه اعلام کرد واشنگتن تنها خواهان تغییر رفتار رئیس‌جمهور این کشور است و برنامه‌ای برای برکناری او از قدرت ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه گفت واشنگتن به دنبال برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت نیست.

جیمز جفری روز گذشته در جریان کنفرانسی خبری در شهر واشنگتن اعلام کرد دولت آمریکا به دنبال برکناری بشار اسد از قدرت نیست، بلکه تنها خواهان تغییر رفتار اوست. نماینده دولت آمریکا در امور سوریه گفت: ما نمی‌گویم اسد باید از قدرت کناره گیری کند، بلکه حرف ما این است او باید رفتار خود را تغییر دهد.

جفری همچنین یادآور شد واشنگتن به دنبال خروج روسیه از خاک سوریه نیست.

نماینده آمریکا همچنین مدعی شد: واشنگتن خواهان بازگشت سوریه به شرایط سال ۲۰۱۱ است، اما برغم مخالفت همیشگی با حضور روسیه در سوریه، تلاش برای قانع کردن این کشور برای خروج از سوریه در راستای سیاست‌های ما نیست.

این در حالی است که اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از تحریم ۳۹ فرد و نهاد سوری از جمله بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همسر وی به موجب قانون سزار خبر داد. وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بی اساس مدعی شد: تحریم‌های بیشتر را تا زمانی که دولت سوریه و بشار اسد به راه حل سیاسی متوسل شوند، ادامه خواهیم داد.

روسیه به همراه ایران و ترکیه از کشور‌های ضامن در صلح سوریه است و با مجوز دولت قانونی دمشق در این کشور حضور نظامی دارد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امین
۱۷:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
شماها خیلی دوست دارید بشار اسد نباشه اما قدرتشو ندارید.
بشاراسد مورد حمایت مردم سوریه است