نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره بحران سوریه گفت که همکاری‌های مسکو با تهران و آنکارا در چارچوب توافق آستانه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نماینده روسیه در سازمان ملل طی نشستی در شورای امنیت حول موضوع بحران سوریه از همه کشورهای خارجی خواست تا به حاکمیت این کشور احترام بگذارند. وی اعلام کرد که قطعنامه ۲۲۴۵ از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حاکمیت سوریه را مورد احترام قرار دهند.

نماینده روسیه در سازمان ملل از تلاش مسکو برای حل‌وفصل بحران سوریه گفت و تاکید کرد که همکاری‌های روسیه با ایران و ترکیه ذیل چارچوب توافق آستانه ادامه پیدا خواهد کرد. نماینده روسیه این را هم گفت که باید همه گروه‌های سیاسی در سوریه در فرآیند سیاسی در این کشور نقش داشته باشند.

نماینده دائم آمریکا نیز ضمن حضور در این نشست، ادعاهای خود علیه دمشق را تکرار کرد. وی خطاب به دولت بشار اسد گفت: «رژیم سوریه باید هزاران زندانی در این کشور را آزاد کند». وی در ادامه بر لزوم برگزاری نشستی بین دولت سوریه و مخالفین در ماه آگوست اصرار ورزید. کلی کرافت دولت اسد را به بی‌توجهی به روند صلح در سوریه متهم کرد و گفت: «ما همچنان با هر گونه تلاش از سوی رژیم اسد و متحدانش برای توسل به نیروی نظامی، مانع‌تراشی یا تحریف اطلاعات جهت نادیده گرفتن اقدامات سازمان ملل در زمینه احیای صلح در سوریه مخالفت خواهیم کرد».

آمریکا بار دیگر دولت بشار اسد را به تحریم های گسترده تهدید کرد و گفت که همه منابع خارجی بر روی سوریه بسته خواهد شد. وی مدعی شد که تحریم‌ها مردم سوریه را هدف قرار نمی‌دهد و تنها محدودیت‌هایی علیه دولت سوریه اعمال می‌‌شود.

این ادعای مقامات آمریکایی در حالی است که تحریم‌ها در هر کشوری عملا مردم آن کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. آمریکا که پیش از این در سوریه به دنبال سقوط دولت بشار اسد بود در این‌باره کاملا شکست خورد، اکنون نیز با ترفندهای جدیدی همچون دزدیدن نفت سوریه، به منافع ملی این کشور آسیب می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار