سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت دهی به یک هزار و ۲۰۰ پرونده تسهیلات کشاورزی در فارس

سرپرست بانک توسعه تعاون استان فارس گفت: هزار و ۲۰۰ پرونده تسهیلات کشاورزی فارس مشمول مهلت‌دهی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا حسانی‌ زاده سرپرست بانک توسعه تعاون استان فارس گفت: در اجرای تصویب نامه هیات وزیران، یک هزار و ۲۰۰ پرونده تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده استان از حوادث غیرمترقبه شامل امهال (مهلت دهی) شد.

او، بیان کرد:  بر این اساس، در سال‌های ۹۷ تاکنون ۲۰۲ میلیارد ریال تسهیلات یاد شده امهال شده است.

حسانی زاده تصریح کرد: بر اساس بند (ل) تبصره قانون بودجه کشور مبنی بر بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال نیز در سال گذشته و امسال حدود ۲۰۰ پرونده به مبلغ ۲۷ میلیارد در این بانک شامل بخشودگی شده است.

سرپرست بانک توسعه تعاون استان فارس ادامه داد: بانک مرکزی موضوع بند (خ) ماده (۳۳)  قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه در سال زراعی ۱۳۹۷‌-۱۳۹۶ را به مدت ۳سال به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده است.

او، افزود: این بخشنامه بر اساس تصویب‌نامه‌های هیات وزیران و اصلاحیه آن صادر و به شرح زیر به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

حسانی زاده با اشاره به اینکه کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه موظف است  پس از اعلام استان‌هایی که در سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه قرار گرفته اند از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری‌ها اعلام شده است، اضافه کرد: مشمولان واجد بهره مندی از امهال تسهیلات می توانند موضوع این تصویب نامه را به بانک‌های عامل برای امهال۳ساله تسهیلات متقاضیان معرفی کنند.

سرپرست بانک توسعه تعاون استان فارس اظهار کرد: بر این اساس از بانک‌ها خواسته شده با معرفی مشمولان واجد شرایط امهال تسهیلات از طریق کارگروه مندرج در مصوبه دولت، مراتب را در چارچوب ضوابط بانکی اجرا و عملکرد تصویب‌نامه‌های موصوف در مقاطع سه ماهه را به بانک مرکزی ارسال کنند.

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.