سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان:

به شهرستان ها نگاه متفاوتی خواهیم داشت

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه شهرستان ها باید به عنوان بازوان اجرایی اداره کل ورزش و جوانان ملاک عمل باشند، گفت: به شهرستان ها نگاه متفاوتی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه فرماندار ساعی کوهبنان، جزو افراد بسیار خوش فکر و با برنامه هستند، از تلاش وی برای فراهم آوردن مقدمات این نشست قدردانی کرد.

 

او با اعلام اینکه شهرستان کوهبنان معروف به بام فرهنگی استان کرمان است، افزود: طی بازدید‌هایی که امروز از این شهرستان داشتم، به وضوح دیدم، به حق این لقب برازنده تفکرات و فرهنگ مردم کوهبنان است.

 

پاریزی به سفر خود به شهرستان کوهبنان اشاره و تصریح کرد: این سفر در وحله‌ی اول به منظور بازدید از مجموعه‌ی این شهرستان با هدف تکمیل سفر‌های شهرستانی و در وحله‌ی دوم حضور در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره ورزش و جوانان این شهرستان صورت پذیرفت.

او با اعلام برخی موارد، مسائل و مشکلات مطرح شده بیان داشت: متأسفانه امروز به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی را نداریم و بودجه بدون نفت قطعاً روی همه‌ی حوزه‌های کشور تأثیر می‌گذارد و عمده‌ی اعتبارات به پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد‌ها سرازیر می‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات ۲۷ صدم درصد که در حوزه ورزش و جوانان عدد قابل قبولی است، تخصیص هایمان بسیار پایین بود.

پاریزی افزود: بخشی از این تخصیص‌ها به صورت اسناد ارائه می‌شود که این علاقه مندی پیمانکاران را به حضور و تکمیل پروژه‌های عمرانی کم می‌کند، اما در کنار همه این مسائل، قطعاً همت و اراده انسان‌ها در طول تاریخ و در این برهه از زمان نشان خواهد داد، ماندگاری اراده‌های سخت از روز‌های سخت بیشتر است.

 

او به نگرانی‌های موجود در بحث تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمن اشاره و تصریح کرد: این تحریم‌های ظالمانه در حق مردمی صورت می‌گیرد که نجیب‌ترین مردم تاریخ بشریت هستند.

پاریزی پیش بینی کرد: با سربلندی از این مقطع عبور کنیم، چرا که مردمانی داریم که بر این باورند، اراده‌ها سخت‌تر از شرایط تحریم است.

او تأکید کرد: در حوزه ورزش و جوانان، نگاه به شهرستان‌ها نگاه متفاوتی خواهد بود، چرا که رسالت ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، رسالت اداره کل است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: شهرستان‌ها باید به عنوان بازوان اجرایی اداره کل ورزش و جوانان ملاک عمل باشند.

پاریزی گفت: شهرستان کوهبنان علی رغم اینکه بنگاه‌های اقتصادی نداشته، اما با حمایت سالاری فرماندار این شهرستان، همواره مجموعه ورزش و جوانان این شهرستان طی ارزیایی‌های صورت گرفته جزو سه شهرستان یا پنج شهرستان برتر استان بوده است.

او با بیان اینکه همه‌ی همکاران بنده اقرار دارند، کوهبنان جزو شهرستان‌های خوب ماست، از تمام دست اندرکاران و کارکنان این اداره برای این درخشش قدردانی کرد.

 

پاریزی با اذعان به اینکه سرانه فضای ورزشی این شهرستان مطلوب و عدد قابل قبولیست، افزود: این مسئله نباید ما را از این شهرستان غافل کند، پس باید همانطور که عدد سرانه بالاست، به همان نسبت هم خدمات ارائه شود.

او تصریح کرد: قطعاً باید اعتباراتی ویژه برای تعمیرات و تجهیزات فضای ورزشی این شهرستان در نظر گرفته شود و در کنار توسعه حوزه زیرساختی، توسعه متوازن را نیز داشته باشیم و در حقیقت تجهیزات ورزشی متناسب با زیرساخت‌ها ارائه شود تا رشته‌های بیشتری فعالیت کنند و رشته‌های موجود نیز بتوانند ارتقاء داشته باشند.

 

پاریزی به آمار ورزشکاران سازمان یافته‌ی این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۷ درصد جمعیت این شهرستان در رشته‌های ورزشی به صورت سازمان یافته فعالیت دارند و این عدد برای کسانی که از امکانات ورزشی استفاده می‌کنند، بیش از دو تا سه برابر است که نشان می‌دهد این شهرستان با نشاط و فعالیست و این مسئولیت و رسالت ما را در مورد این شهرستان دوچندان می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران را یکی از اقدامات مهم آن‌ها در حوزه جوانان برشمرد و ضمن قدردانی از این عمل گفت: این کار توجه بیش از پیش فرمانداران به حوزه جوانان را نشان می‌دهد.

 

پاریزی با تأکید بر توسعه متوازن استان کرمان افزود: باید این توسعه را در بخش ورزش داشته باشیم و در واقع اگر برخی شهرستان‌های ما صنعتی باشند، این کمک‌ها را به سمت شهرستان‌هایی که از نعمت صنعت کم برخوردار‌تر هستند، سوق دهیم.

او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نیاز‌هایی که در بحث امکانات و تجهیزات ورزشی و خانه ورزش روستایی این شهرستان مطرح شد را محقق کنیم.

 

پاریزی ضمن تبریک سمت جدید به کارگر، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان، وی را از جوانان تحصیل کرده در حوزه ورزش و از بدنه‌ی ورزش و جوانان معرفی کرد و بیان داشت: سال‌ها خدمت در سمت دبیری هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان که سرآمد ورزش استان کرمان در بخش قهرمانیست و رتبه نخست کشور در بین هیئت‌های استانیست، تجربیاتی را برای وی به بار آورده که امیدواریم با استفاده از ظرفیت جوانی، توان علمی و این تجارب، منشأ خیری برای این شهرستان باشند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به رزمایش همدلی، "کمک مومنانه، همت جوانانه" اشاره کرد و گفت: این اقدام از جمله کار‌های خوب و اساسی در شرایط سخت کشور بود که سمن‌های جوانان به خوبی خود را در این رویداد ملی نشان دادند.

پاریزی از تجلیل از سمن‌های فعال در این حوزه خبر داد.

 

او ابراز امیدواری کرد: همدلی و تعامل مثال زدنی که در شهرستان کوهبنان موجبات رشد و پیشرفت حوزه ورزش و جوانان را فراهم ساخته، همچنان تداوم یابد و شاهد پیشرفت جامعه ورزش و جوانان بیش از پیش باشیم.

در این نشست که با حضور میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان و هیئت همراه در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد از زحمات منصور جعفری نژاد رئیس قبلی اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان تقدیر و مهران کارگر به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.