سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم عروسی و عزا در منوجان با مجوز ستاد پیشگیری

فرماندار منوجان گفت: به علت شیوع موج مجدد کرونا و آمار روبه افزایش برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در شهرستان منوجان براساس مجوز از سوی ستاد مبارزه با پیشگیری از کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  محمد محمودی فرماندار شهرستان منوجان گفت: ستاد مبارزه وپیشگیری کرونا شهرستان با حضور اعضای شورای سلامت در محل سالن اجتماعات فرمانداری منوجان برگزار شد.

او افزود: مجوز اجرا‌های صحنه‌ای جشن‌ها و جنگ‌های شادی از ابتدای تیرماه در سالن‌های اجرا، مطرح و شد که نظر شورای سلامت این بود که طبق پروتکل‌های بهداشتی با اصطلاحاتی که مدنظر دانشگاه علوم پزشکی است اقدام شود.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان منوجان گفت: امتحانات دانشگاه‌های آزاد و پیام نور به صورت غیر حضوری در این شهرستان انجام می‌شود.

محمودی با اشاره به آمار رو به افزایش این شهرستان گفت: برگزاری هرگونه مراسم اعم از عروسی ،عزا و... منوط به اخذ مجوز از ارشاد، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت است.

فزماندار منوجان بیان کرد: بانک‌ها و ادارات شهرستان به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ،خدمات ارائه نکنند.

او افزود: اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف به صنوف مختلف اعلام کنند که جهت اهتمام به سلامت همشهریان و قطع زنجیره کرونا به شهروندانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند هیچگونه خدماتی ارائه نکنند و گزارش اقدامات انجام شده را به فرمانداری اعلام کنند.

محمودی گفت: ائمه جمعه منوجان و نودژ از تریبون خطبه‌های نماز جمعه و رسانه‌ها هشدار جدی جهت پیشگیری از بیماری کرونا به مردم داده شود تا بتوانیم آمار رو به افزایش را کاهش بدهیم.

فرماندار منوجان تصریح کرد: تیم سلامت با مدیریت مدیر شبکه بهداشت به اتفاق بسیج اماکن، صنعت و معدن، صنف، نماینده دادگستری به صورت هفتگی از سطح شهر بازدید به عمل آورند.

او افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بین کارکنان و ادارات باید بخوبی انجام شود.

فرماندار منوجان گفت: پزشک زندان منوجان باید فعال و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند را به درمانگاه بفرستند.

محمودی ادامه داد: اتاق اصناف و صنعت معدن از آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بازدید و با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد شود.

او افزود: دفاتر ازدواج بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌ها فعالیت کنند.

فرماندار منوجان گفت: با درخواست از استانداری و ستاد کرونا در استان پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه بیماری کرونا در جنوب کرمان به دلیل همسایگی با استان هرمزگان همگیر شده است تدابیری برای جنوب کرمان  صورت پذیرد.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.