سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکایت سرگردانی هنرمندان صنایع دستی البرز/ پیمانکار کم‌کار کاروانسرای ۴۰۰ساله خلع ید می‌شود؟

هنرمندان صنایع دستی البرز پایگاه ثابتی برای عرضه محصولات خود ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، معیشت بسیاری از هنرمندان صنایع دستی از فروش آثارشان تامین می شود بنابراین ایجاد یک پایگاه ثابت به‌منظور فروش آثار آنان امری ضروری در هر شهر و استان است، با این وجود استان البرز فاقد چنین پایگاه و نمایشگاهی است.

چندی پیش کاروانسرای شاه عباسی کرج با قدمتی بیش از چهار قرن برای فروش آثار در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفت اما ظهر دیروز متوجه شدیم که کاروانسرای یاد شده توسط پیمانکار پلمب و درب آن به روی هنرمندان بسته شده است.


بیشتر بخوانید


فریدون محمدی، سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در گفت ‌و گو با خبرنگار ما گفت: کاروانسرای شاه عباسی در اختیار صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی قرار دارد که توسط این صندوق به کانون به یک پیمانکار واگذار شده است.

او افزود: در بازدییدهای صورت گرفته و مشاهده آبگرفتگی و خطر ریزش بخشی از بنای کاروانسرای شاه‌عباسی پیگیر واگذاری تولیت این کاروانسرا به استان شدیم.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در ادامه با بیان این که پیگیر خلع ید پیمانکار مذکور هستیم، گفت: تا زمان خلع ید پیمانکار، هنرمندان صنایع دستی استان در یکی از مجموعه های شهرداری کرج و همچنین طبقه همکف اداره کل میراث فرهنگی استان استقرار می ‌یابند.

گفتنی است شهرداری کرج به دلیل ساخت یک آشپزخانه و سرویس بهداشتی در محوطه کاروانسرا برای تولیت آن قرار جریمه صادر کرده! و این موضوع مدنظر است که شهرداری تا چه میزان برای حل مشکلات میراث فرهنگی استان، پای کار است؟ انتظار می رود این ارگان، برای رونق صنعت میراث فرهنگی و گردشگری، همکاری بیشتری را با اداره متولی آن داشته باشد.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.