سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل زندان‌های فارس:

آزادی ۶۷۰ نفر از محکومین مالی در فارس

اسحاق ابراهیمی گفت: ۶۷۰ نفر از محکومین مالی از طریق ستاد دیه و کمک خیرین استان با مجموع بدهکاری ۱۸۹ میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس  در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: تعامل بسیار خوب و سازنده مجموعه قضایی استان با زندان‌های فارس، به گونه‌ای که برابر گزارش سازمان زندان‌ها در بازدید قضات از زندان‌ها رتبه برتر را در کشور کسب نموده و جزو ۳ استان برتر کشور در زمینه بازدید قضات از زندان‌ها بوده ایم.

او افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته به مناسبت اعیاد رجبیه و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، با عنایت ریاست قوه قضائیه و همکاری ویژه قضات استان حدود ۷۵۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به مرخصی اعزام شدند و تا پایان اردیبهشت ماه مرخصی آنان تمدید شد.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۶۰۰ نفر از محکومین واجد شرایط با استفاده از مرخصی پایان حبس و دیگر تأسیسات حقوقی آزاد شدند و ۱۳۰۰ نفر اشتغال بکار شدند به گونه‌ای که حدود نیمی از زندانیان اعزام به مرخصی به زندان بازنگشته اند.

مدیر کل زندان‌های فارس تصریح کرد: آمارموجودی زندانیان زندان‌های استان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ به میزان ۵/۱۷ درصد و آمار ورودی‌ها نیز ۷/۲ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: با اجرای مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک، تاکنون تعداد ۸ نفر از زندانیان واجد شرایط از پابند الکترونیک استفاده و تعداد ۳ نفر پس از استفاده و دوران محکومیت در بیرون از زندان، آزاد شده اند و تعداد ۲۰ پابند دیگر آماده تحویل است.

ابراهیمیدر خصوص اقدامات پیشگیری از کرونا، ادامه داد: برابر بخشنامه معاون اول قوه قضائیه زمان رسیدگی به پرونده‌ها تا پایان فروردین ماه به تعویق افتاد اعطاء مرخصی به حدود ۷۵۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط و در صورت ضرورت رسیدگی قضات از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

او در ادامه از اشتغال بیش از ۳۵۰۰ نفر از زندانیان در مجتمع‌های اشتغال داخل و خارج از زندان خبر داد و گفت: آزادی ۶۷۰ نفر از محکومین مالی از طریق ستاد دیه و کمک خیرین استان و با جلب رضایت شکات با مجموع بدهکاری ۱۸۹ میلیارد تومان تا کنون فراهم شده است.

ابراهیمی بیان کرد: اکنون ۹۳۹ زندانی جرایم غیرعمد (۹۱۷ مرد و ۲۲ زن)، که ۷۲۲ نفر از آنان مربوط به جرایم مالی، ۱۰۸ نفر مهریه و نفقه، ۱۰۹ نفر تصادف، حوادث رانندگی، کارگاهی، قتل غیرعمد و شبه عمد در زندان های استان به سر میبرند که کمترین مبلغ بدهی ۲۰ میلیون تومان و بیشترین آن بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان بازرسی استان فارس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انجام ۱۴۲ مورد بازرسی و رسیدگی به ۳۶۶۴ مورد شکایت در سال گذشته، گفت: همچنین در سال گذشته ۵۶ معامله با دخالت سازمان بازرسی لغو یا تجدید شدند.

کاظم اکرمی افزود: از مجموع بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته ۴۳ پرونده کیفری و ۹۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

او از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی‌‎ها در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال یک روش بازرسی تحت عنوان بازرسی سرزده در ساختار سازمانی تعریف کرده‎ایم و در این راستا ۲۰ تا ۳۰ بازرسی تا پایان امسال از دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

سید ابوالحسن هاشمی امام‌زاده، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال‎های گذشته موفق به کاهش ٣٠ درصدی جرائم در بین نیرو‌های مسلح شدیم، گفت: فارس پس تهران دارای بیشترین تعداد نیرو‌های مسلح کشور است، اما شاهد کمترین جرائم در آن هستیم.

او تصریح کرد: فارس دارای کمترین آمار زندانیان نظامی است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.