سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی چمران در مراسم بزرگداشت شهید چمران در تهران؛

حاج قاسم سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بود

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: شهید سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بود که در مقابل اسرائیل، آمریکا و ارتجاع ایستاد و نشان داد که مقاومت چه جایگاهی دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران صبح امروز شنبه ۳۱ خرداد۹۹ در سالن حوزه هنری و با حضور مهدی چمران «رئیس بنیاد شهید چمران»، محسن مومنی شریف «رئیس حوزه هنری» و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی چمران، رئیس بنیاد شهید چمران، اظهار داشت: شهید سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بود که در مقابل اسرائیل، آمریکا و ارتجاع منطقه ایستاد و نشان داد که مقاومت چه جایگاهی در منطقه دارد.

وی ادامه داد: شهید چمران مجاهدی عارف بود که مقاومت اسلامی را در خاورمیانه آغاز و انقلاب اسلامی این مقاومت را دو صد چندان کرد و به حزب الله لبنان تحویل داد.

رئیس بنیاد شهید چمران بیان داشت: مصطفی چمران اولین ایرانی بود که در فیزیک پلاسما تحصیل کرد و بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرد و توانست جایگاه‌های علمی بی‌نظیری را کسب کند.

چمران با اشاره به پیروزی کاسترو در کوبا، گفت: مبارزان انقلابی سراسر جهان از فیدل کاسترو تاثیر گرفتند و یکی از همین افراد شهید چمران بود که تمام رفاه خود در آمریکا را رها کرد و به صف مبارزان با اسرائیل پیوست.

وی افزود: امروز نظاره‌گر آن هستیم که حزب‌الله لبنان در منطقه به یک قدرت تبدیل شده و در اتفاقات سوریه، نقش بسیار پررنگی دارد؛ سید حسن نصرالله رهبر مقاومت حزب‌الله لبنان، خود را پیرو امام و رهبر انقلاب می‌داند.

در ادامه محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیرامون شخصیت والای شهید چمران، گفت: شهید چمران، چهره‌های برجسته از قبیل شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را کشف کرد و تا به حال، درباره نقش شهید چمران در خصوص تربیت سرداران آینده صحبت نشده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اردیبهشت به معلمان، فرمودند: اسوه‌های انقلاب باید تبلیغ شوند و شهید چمران نمونه برجسته‌ای از این قهرمانان ملی است. انقلاب اسلامی مملو از آرمان و انسان‌های آرمانی است و همین انسان‌های آرمانی، تمدن‌ها را شکل می‌دهند.

رئیس حوزه هنری بیان داشت: انقلاب اسلامی به فرهنگ و دارایی‌های کشورمان افزود و شهید مصطفی چمران هم بخشی از این سرمایه‌های ملی است. شهدایی از قبیل چمران و سلیمانی شخصیت‌های فراملی دارند و تاثیر این بزرگواران را در اتفاقات عراق، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.