سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

نمازهای جمعه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود/ توجه ویژه به بنیان خانواده واجب است

امام جمعه اراک گفت: نماز های جمعه و مراسم های مذهبی که در این ایام با عظمت وجود دارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: روزی که گذشت شهادت حضرت امام حعفر صادق (ع) بود و ایشان منشا تحولات عظیم علمی و فرهنگی و سیاسی و... در دنیای اسلام بودند.

او افزود: نماز جمعه دانشگاه امام صادق است و روز جمعه رمز عزت ما و عشق به اهل بیت و متعلق به امام زمان (عج) است در این روز همه مردم منتظر ظهور منجی عالم بشریت هستند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: از روز گذشته وضعیت مبتلایان به کرونا بهتر شده است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمازجمعه‌ها را در استان مرکزی با عظمت برگزار کنیم.

او اضافه کرد: در ماه‌های گذشته روز‌ها و ماه‌های با عظمت و با برکتی را پشت سر گذاشتیم و افسوس که نتوانستیم نماز‌های جمعه را برگزار کنیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: دهه اول این ماه دهه کرامت است و این دهه بسیار با عظمت و پر برکت است مخصوصا که ما در ایران سر سفره امام رضا (ع) هستیم پس باید این دهه را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم.

او جایگاه زن و دختر را در اسلام و قرآن مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن‌های اسلام با شبکه‌های ماهواره‌ای و تهاجم‌های فرهنگی و... تلاش میکنند بنیان خانواده را از بین ببرند و ما باید در برابر آن‌ها و هدفی که در تهاجم فرهنگی آن‌ها قرار گرفته است را شناسایی کنیم و در مقابل دسیسه‌های آن‌ها مقابله کنیم.

او افزود: هفته‌ی قوه قضائیه را در پیش رو داریم و حجت الاسلام رئیسی پرچم عدالت گستری و مبارزه با فساد را بر دوش گرفته اند از استان مرکزی هم برادران عزیزمان در این راستا مسئولیت بر دوش گرفته اند و امیدواریم قوه قضائیه در این دوره جدید بتواند با همت بلند و تلاش مضاعف و توکل بر خدا و بکارگیری عناصر دلسوز در بعد قضاوت به حق و پیشگیری و اصلاح مجرمان و هم در بعد گسترش عدالت و حمایت از مظلومین و محرومین به شایستگی در کشور و در استان مسئولین خود را انجام دهد.

خطیب جمعه اراک اظهار داشت: قوه قضائیه چندین دستگاه وابسته و نظارتی دارد و تنها در بخش قضائی فعالیت ندارد بلکه در بخش‌های مختلف نظیر سازمان پزشک قانونی و سازمان زندان‌ها و سازمان ثبت املاک و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف فعالیت دارند.

او در خصوص جهش تولید گفت: برای جهش تولید نیار به همکاری همه مردم و دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌باشد با وجود اینکه در دو سال گذشته بارندگی در کشور خوب بوده است لذا کشاورزان و دامداران باید همت کنند تا از تمام ظرفیت‌های کشور و استان مرکزی به بهترین نحو استفاده شود و قدم بلندی در پیشرفت کشور برداریم.

او در رابطه با آزانس بین المللی گفت: دبیرکل آژانس با بهانه‌های دیگری که آورده است حمایتش را از جنایتکاران نشان داده و ما از همه دولت مردان می‌خواهیم اگر قرار باشد آژانس در رابطه با دولت جمهوری اسلامی بازی در بیاورد و هر بازدید خارج پروتکل را هرگز اجازه ندهند اتفاق بیوفتد و حتی اگر لازم باشد نسبت به خروج از آزانس بررسی‌هایی صورت بگیرد.

امام جمعه اراک گفت: آمریکایی‌ها با مشکلاتی که در جهان و در کشور خودشان به وجود آمده است روز به روز رسوا‌تر و روسیاه‌تر میشوند و همچنین در برخورد با نژاد پرستی رسوا شده اند و در مقابله با ویروس کرونا ناتوان و روسیاه هستند.

او در پایان و در خصوص مقابله با دشمنی آمریکایی‌ها گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران باید از فضای مجازی پاک و هدایت شده و کنترل شده استفاده شود و این بستر در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.